Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57279
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сутність понять освітнього менеджменту
Other Titles The Content of the Terms of Educational Management
Authors Шалімова, Т.І.
Keywords освітній менеджмент
лідерство
управління
educational management
leadership
governance
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57279
Publisher Чернівецький нац. ун-т
License
Citation Шалімова, Т.І. Сутність понять освітнього менеджменту [Текст] / Т.І. Шалімова // Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія. - 2009. - Вип. 468. – С. 192–200.
Abstract Поява нової дисципліни – теорії управління навчальними закладами, яка називається освітній менеджмент, породила безліч питань щодо використання термінів “менеджмент”, “адміністрування”, “лідерство” та “управління”. В статті розглядаються відмінності використання цих термінів з точки зору різниці між ролями “менеджера”, “лідера”, “управлінця”
Appearance of the new discipline – theory of running educational organizations, which has been named educational management, has stipulated many discussions concerning the use of terms “management”, “administration”, “leadership” and “governance”. The peculiarities the use of these terms are investigated in the article as well as the difference between the roles of “manager”, “leader”, “governor”.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
54
Singapore Singapore
55
Ukraine Ukraine
509
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
15

Downloads

China China
1
Germany Germany
38
Ukraine Ukraine
256
Unknown Country Unknown Country
2

Files

File Size Format Downloads
Shalimova T.I. The Content of the Terms of Educational Management.pdf 319,64 kB Adobe PDF 297

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.