Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57291
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Педагогічний потенціал кредитно-модульної системи організації навчального процесу щодо формування професійної компетентності студентів
Other Titles Pedagogical potential credit-modular system of educational process for the formation of professional competence of students
Authors Головань, М.С.
Keywords педагогіка вищої школи
педагогічний потенціал
кредитно-модульна система організації навчання
професійна компетентність
pedagogy of higher school
pedagogical potential
credit-modular system of training
professional competence
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57291
Publisher Інститут вищої освіти НАПН України
License
Citation Головань, М.С. Педагогічний потенціал кредитно-модульної системи організації навчального процесу щодо формування професійної компетентності студентів [Текст] / М.С. Головань // Вища освіта України. Тем. вип. «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – 2010 р. – Дод. 4. Т.VIІ (25). – Інститут вищої освіти АПН України. – С. 110-118.
Abstract Розкрито педагогічний потенціал кредитно-модульної системи організації навчального процесу як сукупності ресурсів і можливостей щодо формування професійної компетентності майбутніх фахівців: готовність викладачів до формування професійної компетентності в умовах реалізації кредитно-модульної системи організації навчання; підвищення мотивації студента до успішного навчання; організація індивідуально орієнтованого навчального процесу; формування стійких знань і умінь в предметних областях його професійної діяльності.
The pedagogical potential is exposed credit-module systems of organization of educational process as aggregates of resources and possibilities in relation to forming of professional competence of future specialists: readiness of teachers to forming of professional competence in the conditions of realization credit-module systems of organization of studies; an increase of motivation of student is to the successful studies; organization of the individually oriented educational process; forming of proof knowledge’s and abilities in subject domains him professional activity.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
18
Ukraine Ukraine
179
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
14

Downloads

China China
3
Germany Germany
2
Ukraine Ukraine
183
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Golovan.pdf 192,38 kB Adobe PDF 201

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.