Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57366
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Механізми формування професійної відповідальності в процесі фахової підготовки студентів
Other Titles Механизмы формирования профессиональной ответственности в процессе профессиональной подготовки студентов
Forming professional responsibility mechanisms of students in the process of study
Authors Mylenkova, Rymma Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6712-7319
Keywords відповідальність
психолого-педагогічні підходи
конкуренція
педагогічні принципи
ответственность
психолого-педагогические подходы
конкуренция
педагогические принципы
responsibility
psychological and pedagogical approaches
competence
pedagogical principles
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57366
Publisher Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка
License
Citation Миленкова, Р.В. Механізми формування професійної відповідальності в процесі фахової підготовки студентів [Текст] / Р.В. Миленкова // Педагогічні науки: теорія, історія, інновації, технології. – 2010. – № 4(6). - С. 321-329.
Abstract Стаття присвячена теоретико-методологічним аспектам забезпечення механізмів формування професійної відповідальності у студентів. Розглянуто психолого-педагогічні підходи до визначення відповідальності особистості як категорії, педагогічні принципи та форми реалізації процесу формування майбутнього фахівця з високим рівнем відповідальності в навчально-виховному процесі.
Статья посвящена теоретико-методологическим аспектам обеспечения механизмов формирования профессиональной ответственности у студентов. Рассмотрены психолого-педагогические подходы к определению ответственности личности как категории, педагогические принципы и формы реализации процесса формирования будущего специалиста с высоким уровнем ответственности в учебно-воспитательном процессе.
The article is devoted to the theoretical and methodological aspects of forming professional responsibility mechanisms of students. Psychological and pedagogical approaches to responsibility as a category and some forms of their realization in educational process are observed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Germany Germany
571091
Iran Iran
1
Ireland Ireland
77202
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1836
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
4101781
United Kingdom United Kingdom
2052729
United States United States
28322199
Unknown Country Unknown Country
15

Downloads

China China
1103564
Finland Finland
77202
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
21517542
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
35126858
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Milenkova_Students.pdf 1.26 MB Adobe PDF 57825176

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.