Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58236
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комплексний контроль розвитку координаційних здібностей студентів Української академії банківської справи
Other Titles Integrated control of coordination abilities of students of the Ukrainian Academy of Banking
Комплексный контроль развития координационных способностей студентов Украинской академии банковского дела
Authors Ostapenko, Yurii Oleksandrovych
ORCID
Keywords комплексний контроль
комплексный контроль
integrated control
координаційні здібності
координационные способности
coordination abilities
фізичне виховання
физическое воспитание
physical education
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58236
Publisher Харківська державна академія фізичної культури
License
Citation Остапенко, Ю.О. Комплексний контроль розвитку координаційних здібностей студентів Української академії банківської справи [Текст] / Ю.О. Остапенко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків: ХДАФК, 2012. - № 2. - С. 22-26.
Abstract Подано показники комплексного контролю і тестові вправи для визначення розвитку координаційних здібностей студентів 17–18 років. Розроблено критерії оцінки рівня розвитку координаційних здібностей студентів-юнаків віком 17–18 років. Проаналізовано динаміку результатів комплексного контролю розвитку координаційних здібностей студентів-першокурсників. Практичне застосування методу комплексного контролю дозволяє надавати якісну оцінку розвитку рухових здібностей студентів вищого навчального закладу, надає можливість своєчасно корегувати навчальний процес з фізичного виховання.
Подаются показатели комплексного контроля и тестовые упражнения для определения развития координационных способностей студентов 17-18 лет. Разработаны критерии оценки уровня развития координационных способностей студентов-юношей 17-18 лет. Проанализирована динамика результатов комплексного контроля развития координационных способностей студентов-первокурсников. Практическое применение метода комплексного контроля позволяет оказывать качественную оценку развития двигательных способностей студентов высшего учебного заведения, позволяет своевременно корректировать учебный процесс по физическому воспитанию.
This article presents a comprehensive monitoring and the test exercises to evaluate coordination abilities of students 17–18 aged. Designed are the assessment criteria for determining the level of development of coordination abilities of students-boys at the age of 17–18 aged. Analyzed is the dynamics of the complex control development coordination skills,is entrants for the period 2008–2011 academic years. Practical application of the method of integrated control allows to provide a qualitative assessment of the development of motor abilities of students, provides a timely opportunity to adjust teaching physical education.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
3174
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
27352
United Kingdom United Kingdom
13872
United States United States
10109
Unknown Country Unknown Country
27351

Downloads

Belarus Belarus
10115
Bulgaria Bulgaria
10125
Canada Canada
1
China China
3
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
10125
Estonia Estonia
1394
Finland Finland
3171
France France
6341
Germany Germany
81863
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
10135
Luxembourg Luxembourg
1
Netherlands Netherlands
10112
Norway Norway
6355
Poland Poland
10110
Romania Romania
3167
Russia Russia
1
Singapore Singapore
6384
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
6362
Turkey Turkey
6342
Ukraine Ukraine
81864
United Kingdom United Kingdom
10111
United States United States
81863
Unknown Country Unknown Country
1988

Files

File Size Format Downloads
Ostapenko_integrated_control.pdf 316,16 kB Adobe PDF 357941

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.