Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58463
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять |
Other Titles |
Competency and competence: comparative analysis of concepts |
Authors |
Головань, М.С.
|
ORCID | |
Keywords |
педагогіка вищої школи компетентнісний підхід компетенція педагогика высшей школы компетентностный подход компетенция pedagogy of higher school competence approach competency |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58463 |
Publisher | Сумський державний університет ім. А.С. Макаренка |
License | |
Citation | Головань, М.С. Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять [Текст] / М.С. Головань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2011. – №8(18). – С. 224-234. |
Abstract |
У статті проаналізовано підходи до означення понять “компетенція ” та “компетентність ” як базових понять компетентнісного підходу. Встановлено взаємозв’язок між цими поняттями, обґрунтовано їх розмежування. Компетенція – це коло питань, в яких людина добре обізнана (або має повноваження). Компетентність – це інтегративне утворення особистості (якість особистості), що є результатом опанування компетенцій. Компетентність виявляється в успішно реалізованій у діяльності заданої компетенції. The article is analyzes the approaches to defining the concepts of "competency" and "competence" as the basic concepts of competence-based approach. The relationship between these concepts, justified their separation. Competency – a range of issues in which a person is well aware (or has the authority). Competence – an integrative personal education (quality of the individual), which is the result of mastering the competency. Competence is manifested in the successfully implemented in the activity of a given competency. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
![Argentina](/flags/ar.gif)
1
![Czechia](/flags/cz.gif)
-1231949373
![France](/flags/fr.gif)
1666692848
![Germany](/flags/de.gif)
-1802974648
![Greece](/flags/gr.gif)
1
![Hungary](/flags/hu.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
-527364589
![Italy](/flags/it.gif)
144168
![Japan](/flags/jp.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
23894725
![Mexico](/flags/mx.gif)
201006
![Moldova](/flags/md.gif)
257567786
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1
![Poland](/flags/pl.gif)
-1244033850
![Romania](/flags/ro.gif)
411686649
![Russia](/flags/ru.gif)
1922139276
![Singapore](/flags/sg.gif)
1
![Slovakia](/flags/sk.gif)
2073206425
![Spain](/flags/es.gif)
145876
![Sweden](/flags/se.gif)
1
![Turkey](/flags/tr.gif)
1
![Ukraine](/flags/ua.gif)
2025466492
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
2073206452
![United States](/flags/us.gif)
2025466491
![Unknown Country](/flags/--.gif)
1265639510
Downloads
![Bulgaria](/flags/bg.gif)
1
![China](/flags/cn.gif)
1
![Czechia](/flags/cz.gif)
-1231949372
![Denmark](/flags/dk.gif)
1
![Finland](/flags/fi.gif)
465655029
![France](/flags/fr.gif)
411686660
![Germany](/flags/de.gif)
1813250323
![Hungary](/flags/hu.gif)
1
![India](/flags/in.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
-1165169620
![Israel](/flags/il.gif)
1
![Italy](/flags/it.gif)
1666692846
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1042102531
![Mexico](/flags/mx.gif)
178249
![Netherlands](/flags/nl.gif)
199486
![Poland](/flags/pl.gif)
-1244033849
![Romania](/flags/ro.gif)
1042102558
![Russia](/flags/ru.gif)
1922139280
![Ukraine](/flags/ua.gif)
2025466491
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
2073206439
![United States](/flags/us.gif)
-1780846606
![Unknown Country](/flags/--.gif)
1265639665
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Golovan_Competency_and_competence_comparative_analysis.pdf | 148 kB | Adobe PDF | -283614476 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.