Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58464
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Знання як педагогічна категорія
Other Titles Knowledge as pedagogical category
Authors Головань, М.С.
Keywords педагогіка вищої школи
знання
наукове знання
навчальне знання
high school education
knowledge
scientific knowledge
educational knowledge
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58464
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Головань М.С. Знання як педагогічна категорія / М.С. Головань // Сучасна картина світу: природа, суспільство, людина : збірник наукових праць / Державний вищий навчальний заклад “Українська академія банківської справи Національного банку України”. – Суми : ДВНЗ “УАБС НБУ”, 2008. - С. 104-112.
Abstract Здійснено системний аналіз поняття “знання”, описано його структуру, види, рівні, функції, якості. Наведено порівняння знання наукового та навчального.
The system analysis of concept "knowledge" is carried out, its structure, kinds, levels, functions, qualities is described. Comparison of scientific and educational knowledge is conducted.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
41
Netherlands Netherlands
999
Ukraine Ukraine
450
United Kingdom United Kingdom
3993
United States United States
500
Unknown Country Unknown Country
4

Downloads

China China
1
Germany Germany
30
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
453
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
499
Unknown Country Unknown Country
79

Files

File Size Format Downloads
Holovan_Znannia.pdf 240,97 kB Adobe PDF 1064

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.