Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58656
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості сугестивної технології навчання з використанням релаксопедії
Other Titles Features suggestive of learning technologies with relaksopediya
Authors Ніколаєнко, С.
Ніколаєнко, О.
ORCID
Keywords сугестивна педагогіка
сугестивна технологія
релаксопедія
pedagogy suggestive
suggestive technology
relaksopediya
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58656
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License In Copyright
Citation Ніколаєнко, С. Особливості сугестивної технології навчання з використанням релаксопедії [Текст] / С. Ніколаєнко, О. Ніколаєнко // Світогляд - Філософія - Релігія: зб. наук. праць.- Суми: УАБС НБУ, 2012. - Вип 3. - С. 231-240.
Abstract У статті аналізуються принципи, форми, способи, методи, прийоми такої сугестивної технології навчання, як релаксопедия. Розглядаються також деякі сучасні технології релаксації, які можна використовувати в релаксопедії. У процесі релаксопедичного навчання у вищій школі необхідно виділити наступні принципи і закономірності: принцип прогресивної м’язової релаксації й аутогенного тренування, принцип активної і цілеспрямованої участі студента у процесі релаксопедичного навчання, принцип цілеспрямованого використання синергізму свідомих та парасвідомих процесів під час релаксопедичного впливу на особистість, принцип ненапруженого, легкого, радісного навчання, принцип самостійності та активності студентів у навчанні
The article analyzes the principles, forms, techniques, methods, techniques such suggestive technologies of learning as relaksopediya. Analyzes some modern technology suggestive of relaxation, which can be used relaksopedii. During relax pedagogycal learning in higher education should include the following principles and patterns: the principle of progressive muscle relaxation and autogenic training, principles of active and purposeful participation of students during relaksopedychnoho learning principle of purposeful use of synergies and unconscious processes during relax pedagogycal influence on personality principle fatigue, easy, joyful learning, the principle of independence and activity of students in learning.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

Germany Germany
1099561
Greece Greece
4095
Ireland Ireland
147176
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
43377788
Ukraine Ukraine
26047027
United Kingdom United Kingdom
4359326
United States United States
170506817
Unknown Country Unknown Country
8716264

Downloads

China China
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
170506816
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
170506818
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Nikolaіenko_pedagogy_suggestive.pdf 488,45 kB Adobe PDF 341013665

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.