Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59590
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Listening in the foreign language classroom: problems and solutions |
Other Titles |
Аудіювання на заняттях з іноземної мови: проблеми та рішення |
Authors |
Kozlovska, Hanna Borysivna
|
Keywords |
listening foreign language classroom difficulties аудіювання заняття з іноземної мови труднощі |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59590 |
Publisher | Хірківський національний університет ім. В.Н. Каразіна |
License | |
Citation | Kozlovska A. Listening in the foreign language classroom: problems and solutions [Text] / A. Kozlovska // Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: матеріали VII науково-методичної конференції з міжнародною участю. – Х.: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2014. – С. 66-68. |
Abstract |
The article deals with some problems and solutions of listening in the foreign language classroom. Listening is the ability to identify and understand what others are saying. This involves understanding a speaker’s accent or pronunciation, his grammar and his vocabulary. The evidence that shows why listening is difficult comes mainly from four sources: the message to be listened to, the speaker, the listener, and the physical setting. У статті розглядаються деякі проблеми при аудіюванні на заняттях з іноземної мови. Є декілька рекомендацій для людей, які беруть безпосередню участь в освітньому контексті і тих, хто зацікавлений в подоланні труднощів при використанні аудіювання у сфері своєї професійної діяльності. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

2

1

1

322

142

645

161

14
Downloads

1

1

123

1

644

6
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kozlovska_difficulties.pdf | 131,6 kB | Adobe PDF | 776 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.