Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59651
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості комплексу маркетингу санаторно-курортної сфери (на прикладі санаторію «Токарі»)
Other Titles Features of the marketing complex of resort sphere (on the example of sanatorium «Tokari»)
Authors Saher, Liudmyla Yuriivna  
Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
Данилюк, Юлія Миколаївна
Данилюк, Юлия Николаевна
Danyliuk, Yuliia Mykolaivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
Keywords санаторно-курортна сфера
санаторно-курортная сфера
resort sphere
комплекс маркетингу
комплекс маркетинга
marketing complex (marketing mix)
санаторій «Токарі»
санаторий «Токари»
sanatorium «Tokari»
ринок оздоровчих послуг
рынок оздоровительных услуг
market of health-improving services
маркетинг оздоровчих послуг
маркетинг оздоровительных услуг
marketing of health-improving services
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59651
Publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
License
Citation Особливості комплексу маркетингу санаторно-курортної сфери (на прикладі санаторію «Токарі») [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида, Є.І. Нагорний, Ю.М. Данилюк // Економічний простір: збірник наукових праць. – №120. – Дніпропетровськ : ПДАБА, 2017. – С. 152-168.
Abstract У статті проаналізовано комплекс маркетингу санаторно-курортних послуг на прикладі санаторію «Токарі». Розглянуто кожний елемент комплексу маркетингу. Наведено характеристики особливостей використання додаткових «Р» для санаторно-курортної сфери. За результатами виконаного дослідження проаналізовано комплекс маркетингу «10Р», що враховує всі особливості досліджуваної галузі. Аналіз показав, що для санаторно-курортної сфери варто приділити увагу таким Р: programming, packing, partnership. Даний підхід можна охарактеризувати як орієнтир на майбутнє, адже він допоможе покращити ефективність впровадження маркетингу на підприємстві, що надає послуги. Подальші дослідження доцільно проводити в руслі практичного застосування запропонованих рекомендації та досліджувати зміни, що відбудуться в результаті впровадження. Також необхідно звернути увагу на досвід іноземних підприємств в досліджуваній галузі.
В статье проанализирован комплекс маркетинга санаторно-курортных услуг на примере санатория «Токари». Рассмотрен каждый элемент комплекса маркетинга. Приведены характеристики особенностей использования дополнительных «Р» для санаторно-курортной сферы. По результатам выполненного исследования проанализирован комплекс маркетинга «10Р», учитывающий все особенности исследуемой области. Анализ показал, что для санаторно-курортной сферы стоит уделить внимание таким Р: programming, packing, partnership. Данный подход можно охарактеризовать как ориентир на будущее, ведь он поможет улучшить эффективность внедрения маркетинга на предприятии, которое оказывает услуги. Дальнейшие исследования целесообразно проводить в русле практического применения предложенных рекомендации и исследовать изменения, которые произойдут в результате внедрения. Также необходимо обратить внимание на опыт иностранных компаний в исследуемой области.
The article analyzes the marketing complex of resort services on the example of sanatorium «Tokari». Each element of its marketing mix (product, price, promotion, place) is reviewed. The features of additional «P» (people, process, physical evidence) which are used in resort sphere are given. The marketing mix «10P» of resort sphere is analyzed. The analysis shows that such P’s as programming, packing, partnership are important for resort sphere. «10P’s» approach can be described as a guide for the future. This approach helps to improve the effectiveness of marketing in the services-oriented enterprise. Further studies should be carried out in the framework of the practical application of the proposed recommendations. Additionally, it is recommended to explore the changes that will occur as a result of approach implementation. Also, it is proposed to pay attention to the experience of foreign companies in the resort sphere.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
France France
4
Germany Germany
1
Ireland Ireland
35957
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
528584
United Kingdom United Kingdom
265085
United States United States
8677885
Unknown Country Unknown Country
528581

Downloads

China China
219259
France France
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
5961450
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
7319669
Unknown Country Unknown Country
35

Files

File Size Format Downloads
Saher_Syhyda.pdf 479.97 kB Adobe PDF 13500419

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.