Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59656
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингові канали підприємства: сутність та структура
Other Titles Marketing channels of the enterprise: essence and structure
Маркетинговые каналы предприятия: сущность и структура
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Keywords канал розподілу
канал распределения
distribution channel
маркетинговий канал
маркетинговый канал
marketing channel
елемент
элемент
element
переміщення
перемещение
moving
маркетингові функції
маркетинговые функции
marketing functions
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59656
Publisher Хмельницький національний університет
License
Citation Сигида, Л.О. Маркетингові канали підприємства: сутність та структура [Текст] / Л.О. Сигида // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. - 2017. - Вип. 4. - С. 283-286.
Abstract У статті розглянуто погляди вчених на поняття «маркетинговий канал» та «канал розподілу». Встановлено, що ці поняття не є тотожними. Визначено, що маркетинговий канал, крім того, що забезпечує переміщення товарів та послуг від виробника до споживачів, також передбачає виконання маркетингових практик.
В статье рассмотрены взгляды ученых на понятия «маркетинговый канал» и «канал распределения». Установлено, что эти понятия не являются тождественными. Определено, что маркетинговый канал, кроме того, что обеспечивает перемещение товаров и услуг от производителя к потребителям, также предусматривает выполнение маркетинговых практик.
Abstract. The purpose of the article is to define the essence of the concept of “marketing channel” based on the delimitation of such concepts as “marketing channel” and "distribution channel". Also, this article aims to allocate structural elements of marketing channel. In the course of the study, it was found that today scientists use such concepts as “distribution channel”, “marketing channel”, “channel of sale”. Most disputes cause such concepts as “marketing channel” and “distribution channel”. During the analysis, it was found that the concepts of “marketing channel” and “distribution channel” are not identical. The concept of “distribution channel”, in contrast to the concept of “marketing channel”, includes not only products moving from manufacturers to consumers, but also raw materials and materials transfer from suppliers to manufacturers. At the same time, it was figured out that marketing channel consists of such structural elements as 1) goods/services moving from the manufacturer to the consumer; 2) ownership of the product or service transfer; 3) end-users needs meeting; 4) relevant marketing functions performing; 5) consumer and marketing value of the product/service creating. Further research will focus on the detailed consideration of such components of marketing distribution policн as distribution strategies and commodity markets. Also, it is planned to define the place of marketing distribution policy in the system of the enterprise’s operation.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
France France
3
Germany Germany
1200
Italy Italy
1
Ukraine Ukraine
5998
United Kingdom United Kingdom
3600
United States United States
802
Unknown Country Unknown Country
14

Downloads

China China
5999
France France
377
Germany Germany
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
349
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
378
Unknown Country Unknown Country
19

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Khmeln.pdf 393,9 kB Adobe PDF 7127

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.