Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59776
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мовні засоби впливу у масовій комунікації
Other Titles Language Means of Influence in Mass Communication
Authors Соколова, І.В.
Keywords мовні засоби впливу
масова комунікація
language means of influence
mass communication
Type Conference Papers
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59776
Publisher Харківський національний університет
License
Citation Соколова І. В. Мовні засоби впливу у масовій комунікації / І. В. Соколова // Тези доповідей XIV наукової конференції з міжнародною участюю - Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна. - 2015. - С. 215.
Abstract Масова комунікація є потужним засобом впливу на свідомість реципієнтів, що робить її інструментом маніпуляції. Саме тому продуценти текстів для засобів масової комунікації мають усвідомлювати свою відповідальність та зважено відноситись до вибору мовних засобів.
Mass communication is a powerful means of influence on recepients consciousness, wihch makes it a tool of manipulations. That's why text creators should comprehence their responsibility for the appropriate choice of language means.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
383
Ukraine Ukraine
175
United Kingdom United Kingdom
767
United States United States
1533
Unknown Country Unknown Country
8

Downloads

China China
2
France France
1540
Germany Germany
2
Hungary Hungary
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1535
Romania Romania
1538
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
2888
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1537
Unknown Country Unknown Country
42

Files

File Size Format Downloads
Sokolova_Movni_zasoby.pdf 146,38 kB Adobe PDF 9089

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.