Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64164
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Педагогическая модель профилактики интернет-зависимости среди учащихся средней и старшей школы
Authors Спицын, А.
ORCID
Keywords Інтернет-залежність
Интернет-зависимость
uzależnienie od internet
педагогічна модель
педагогическая модель
model pedagogicznym
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64164
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Спицын, А. Педагогическая модель профилактики интернет-зависимости среди учащихся средней и старшей школы [Текст] / А. Спицын // Здоров'я людини: теорія і практика : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 25-річчю Медичного інституту Сумського державного університету, м. Суми 17–19 жовтня 2011 р. / За заг. ред. О.О. Єжової. - Суми : СумДУ, 2017. - С. 194-201.
Abstract Internet addiction now has become a significant pedagogical problem. It is the decline in academic performance of students and senior students due to abuse of Internet resources in their time attracted attention and led to the very notion of Internet addiction. Since then, the situation is moving towards increasing the number of Internet-dependent learners. In this case, the emergence of this deviant type of behavior in adolescents and young people is more likely than in older persons. The main advantages of the technology of diagnostics and prevention developed by us are: 1) the ability to differentially approach the prevention of Internet addiction, taking into account the sexual, constitutional and psychological characteristics of students; 2) its independence from a specific implementation in the learning process in the context of any school.
Интернет-зависимость в настоящее время стала существенной педагогической проблемой. Именно снижение академической успеваемости студентов и старших школьников по причине злоупотребления Интернет- ресурсами в своё время обратили на себя внимания и привели к появлению самого понятия Интернет-аддикции. С тех пор ситуация движется в сторону роста количества Интернет-зависимых обучающихся. При этом возникновение данного отклоняющегося типа поведения у подростков и молодых людей более вероятно, чем у лиц старшего возраста.
Appears in Collections: Наукові видання (НН МІ)

Views

Argentina Argentina
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
8021
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
339
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
30890
United Kingdom United Kingdom
16041
United States United States
113016
Unknown Country Unknown Country
168334

Downloads

China China
2
Germany Germany
2381
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
16040
Ukraine Ukraine
57698
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
168334
Unknown Country Unknown Country
168335
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Spytsyn_Internet_zalezhnist.pdf 2.31 MB Adobe PDF 412795

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.