Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65387
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analysis of theoretical and methodological approaches to marketing testing of product innovations
Other Titles Аналіз теоретико-методичних підходів до маркетингового тестування товарних інновацій
Authors Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
Keywords інновація
инновация
innovation
інноваційна діяльність
инновационная деятельность
innovative activity
інноваційний цикл
инновационный цикл
innovative cycle
маркетингове тестування
маркетинговое тестирование
marketing testing
результативність
результативность
performance
бізнес-аналіз
бизнес-анализ
business analysis
критерії фільтрації
критерии фильтрации
filter criteria
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65387
Publisher Ужгородський національний університет
License
Citation Nagornyi, Y.I. Analysis of theoretical and methodological approaches to marketing testing of product innovations [Text] / Y.I. Nagornyi // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Міжнародні економічні відносини та світове господарство. - 2017. – Вип. 11. - C. 107-110.
Abstract У статті розглянуто наявні теоретико-методичні підходи до проведення процедури маркетингового тестування товарних інновацій. Охарактеризовано основні положення різних моделей тестування, що виділяються науковцями. Зазначено переваги та недоліки розглянутих моделей маркетингового тестування. Запропоновано авторський підхід до проведення процедури маркетингового тестування товарних інновацій.
В статье рассмотрены существующие теоретико-методические подходы к проведению процедуры маркетингового тестирования товарных инноваций. Охарактеризованы основные положения различных моделей тестирования, которые выделяются учеными. Указаны преимущества и недостатки рассмотренных моделей маркетингового тестирования. Предложен авторский подход к проведению процедуры маркетингового тестирования товарных инноваций.
The theoretical and methodical approaches to the procedure of product innovations marketing testing are analysed in the article. The basic provisions of the various testing models are characterized. The advantages and disadvantages of reviewed models of marketing testing are specified. The author’s approach to the procedure of marketing testing of product innovations is formed
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Germany Germany
908862
Ireland Ireland
501080
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1572
Singapore Singapore
102096773
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
9318012
United Kingdom United Kingdom
4660580
United States United States
77382362
Unknown Country Unknown Country
9318011
Vietnam Vietnam
6289

Downloads

China China
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
9318013
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
9318011
Unknown Country Unknown Country
2
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Nahornyi_marketing_testing.pdf 291,18 kB Adobe PDF 18636031

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.