Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65433
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Features of education model in the transition to high-tech economy
Other Titles Cechy charakterystyczne modeli kształcenia w dobie przekształceń w gospodarce bazującej na zaawansowanych technologiach
Особенности образовательной модели в условиях перехода к высокотехнологической экономике
Authors Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Omelianenko, Vitalii Anatoliiovych
Keywords високі технології
высокие технологии
high-tech
особливості освіти
особенности образования
features of education
освіта в галузі високих технологій
образование в высокотехнологичной экономике
education in a high-tech economy
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65433
Publisher Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna
License
Citation Prokopenko, O. Features of education model in the transition to high-tech economy / O. Prokopenko, V. Omelyanenko // Problemy i uwarunkowania samorządności terytorialnej / Redakcja Iwona Kłóska. – Ruda Śląska : Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium, 2015. – P. 327–342.
Abstract Метою дослідження є аналіз особливостей освіти в галузі високих технологій. Високотехнологічні галузі мають певні принципові відмінності від більш традиційних галузей. Високі технології - це динамічні сфери, в яких нові розробки часто випереджають виражені або сприймані потреби або потенційних споживачів і порушують встановлені межі між традиційними галузями промисловості.
Целью исследования является анализ особенностей образования в высокотехнологичной экономике. Высокотехнологичные отрасли промышленности имеют некоторые принципиальные отличия от более традиционных секторов. Высокие технологии - это динамичные сферы, в которых новые разработки часто опережают выраженные или воспринимаемые потребности или потенциальных потребителей и нарушают установленные границы между традиционными промышленными секторами.
The aim of research is to analyze the features of education in a high-tech economy. High-tech industries have some principle differences from more traditional sectors. High-tech are dynamic areas, in which new development are often ahead expressed or perceived needs or potential consumers and violate the established boundaries between the traditional industrial sectors.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

France France
1
Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
117
Unknown Country Unknown Country
15

Downloads

China China
2
Germany Germany
1
Ireland Ireland
20
New Zealand New Zealand
1
Ukraine Ukraine
98
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Prokopenko_Omelianenko.pdf 587,57 kB Adobe PDF 135

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.