Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66182
Title: Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects
Other Titles: Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти
Authors: Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Lieonov, Serhii Viacheslavovych 
Makarenko, Inna Oleksandrivna 
Sirkovska N.
Keywords: звітність зі сталого розвитку
sustainability reporting
облік по ESG-критеріям
сталий розвиток
інноваційний розвиток
стейкхолдери
маркетингові коммуникації
ESG-based accounting
sustainable development
innovative development
stakeholders
marketing communications
Issue Year: 2017
Publisher: СумДУ
Citation: Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects / T. A. Vasilieva, S. V. Lieonov, I.A. Makarenko, N. Sirkovska. – Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 4. – С. 350-357
Abstract: В умовах неспроможності традиційної парадигми корпоративної звітності задовольнити запити стейкхолдерів, нова парадигма обліку сталого розвитку та її комунікаційний інструмент – розкриття інформації зі сталого розвитку мають ряд маркетингових, соціальних та економічних переваг. Особливого значення воно набуває для залучення фінансування інноваційного розвитку та інноваційної діяльності компаній. Проведений аналіз особливостей поширення звітності зі сталого розвитку серед українських компаній засвідчує початковий етап її становлення. При цьому підвищення їх інноваційного потенціалу автори вбачають за рахунок більш прозорої звітності зі сталого розвитку, яка враховує соціо-еколого-економічні аспекти діяльності та відповідає запитам стейкхолдерів у сучасних умовах.
In the context of the inability of the traditional corporate reporting paradigm to meet the stakeholders need, the new sustainability accounting paradigm and sustainability disclosure information as its communication tool has a number of marketing, social and economic benefits. It brings particular importance to attracting financing for innovative development and innovation activities of companies. The analysis of peculiarities Ukrainian companies sustainability reporting testifies the initial stage of its formation. At the same time, the authors underline the increase of companies’ innovation potential with more transparent sustainability reporting, which takes into account socio-ecological and economic aspects of activity and meets the needs of stakeholders in the current conditions.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66182
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other21
China1
Germany1
Mexico2
Ukraine7
United States5
Downloads
Other6
China2
Germany1
Indonesia1
Mexico1
Netherlands1
Ukraine1
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Sustainability_information_disclosure.pdf188.69 kBAdobe PDF14Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.