Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66182
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects
Other Titles Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти
Authors Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Lieonov, Serhii Viacheslavovych  
Makarenko, Inna Oleksandrivna  
Sirkovska N.,
Keywords звітність зі сталого розвитку
sustainability reporting
облік по ESG-критеріям
сталий розвиток
інноваційний розвиток
стейкхолдери
маркетингові коммуникації
ESG-based accounting
sustainable development
innovative development
stakeholders
marketing communications
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66182
Publisher СумДУ
License
Citation Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects / T. A. Vasilieva, S. V. Lieonov, I.A. Makarenko, N. Sirkovska. – Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 4. – С. 350-357
Abstract В умовах неспроможності традиційної парадигми корпоративної звітності задовольнити запити стейкхолдерів, нова парадигма обліку сталого розвитку та її комунікаційний інструмент – розкриття інформації зі сталого розвитку мають ряд маркетингових, соціальних та економічних переваг. Особливого значення воно набуває для залучення фінансування інноваційного розвитку та інноваційної діяльності компаній. Проведений аналіз особливостей поширення звітності зі сталого розвитку серед українських компаній засвідчує початковий етап її становлення. При цьому підвищення їх інноваційного потенціалу автори вбачають за рахунок більш прозорої звітності зі сталого розвитку, яка враховує соціо-еколого-економічні аспекти діяльності та відповідає запитам стейкхолдерів у сучасних умовах.
In the context of the inability of the traditional corporate reporting paradigm to meet the stakeholders need, the new sustainability accounting paradigm and sustainability disclosure information as its communication tool has a number of marketing, social and economic benefits. It brings particular importance to attracting financing for innovative development and innovation activities of companies. The analysis of peculiarities Ukrainian companies sustainability reporting testifies the initial stage of its formation. At the same time, the authors underline the increase of companies’ innovation potential with more transparent sustainability reporting, which takes into account socio-ecological and economic aspects of activity and meets the needs of stakeholders in the current conditions.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Egypt Egypt
1
France France
1
Germany Germany
1
Italy Italy
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
2
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
2
Ukraine Ukraine
1217
United Kingdom United Kingdom
78
United States United States
5
Unknown Country Unknown Country
51

Downloads

China China
56
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Namibia Namibia
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
1217
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
156
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Sustainability_information_disclosure.pdf 188,69 kB Adobe PDF 1447

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.