Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66669
Title: In-Depth Teaching on European Union Matters for Future Professionals Related to Industry 3.0 and Industry 4.0
Authors: Melnyk, Leonid Hryhorovych 
Dehtiarova, Iryna Borysivna
Kubatko, Oleksandr Vasylovych
Keywords: поглиблене вчення
углубленное обучение
in-depth teaching
Карл Поппер дискутує
Дискуссии Карла Поппера
Karl Popper debates
соціальна та солідарна економіка
социальная и солидарная экономика
social and solidarity economies
Промисловість 3.0
Промышленность 3.0
Industry 3.0
Issue Year: 2017
Publisher: Centre for European Integration Studies Academy of Economic Studies of Moldova
Citation: Melnyk, L.G. In-Depth Teaching on European Union Matters for Future Professionals Related to Industry 3.0 and Industry 4.0 [Текст] / L.G. Melnyk, I. Dehtyarova, O. Kubatko // Eastern European Journal of Regional Studies. - 2017. - Vol. 3. - Issue 1. – P. 24–30.
Abstract: Майбутнім професіоналам у сферах, що знаходяться у зростаючому попиті на ринку праці, необхідно "Навчитися в глибині". Такий підхід забезпечує, щоб кожен учень став знайомим з конкретними проблемами ЄС, які вони можуть вибрати для спеціалізації. Це може бути досягнуто завдяки використанню різних методів навчання та техніки. Цей підхід є частиною розробки глибинних навчальних матеріалів, у тому числі роздавальних матеріалів, презентацій Power Point, навчальних матеріалів, відео-лекцій, відкритих онлайнових курсів. Замість традиційних особистих лекцій, він проводить лекції з відкритими дискусіями та імітацією ігор, орієнтуючись на особливості міжкультурного розвитку сталого розвитку на основі досягнень промисловості 3.0 та промисловості 4.0. Велика увага буде приділятися дискусіям як частина навчання шляхом проведення методології. Основним тут є формат дебатів Карла Поппера. Його розширений формат з урядом та опозицією, як дві конфронтаційні партії, є кращим за моделлю дебатів з участю неурядових організацій, органів місцевого самоврядування, бізнесу, розробників та активних громадян. Інший тип проектів з командної роботи - обговорення круглих столів, під час яких буде моделюватися питання глобального масштабу, де кожному студенту доведеться стати експертом у вирішенні критичних питань. Будуть конкретні завдання моделювання виробничих та виробничих мереж, у тому числі тих, що досягаються за рахунок соціальної та солідарної економіки.
Будущим профессионалам в сферах, находящихся в растущем спросе на рынке труда, необходимо "Научиться в глубине". Такой подход обеспечивает, чтобы каждый ученик стал знакомым с конкретными проблемами ЕС, которые они могут выбрать для специализации. Это может быть достигнуто благодаря использованию различных методов обучения и техники. Этот подход является частью разработки глубинных учебных материалов, в том числе раздаточных материалов, презентаций Power Point, учебных материалов, видео-лекций, открытых онлайновых курсов. Вместо традиционных личных лекций, он проводит лекции с открытыми дискуссиями и имитацией игр, ориентируясь на особенности межкультурного развития устойчивого развития на основе достижений промышленности 3.0 и промышленности 4.0. Большое внимание будет уделяться дискуссиям как часть обучения путем проведения методологии. Основным здесь является формат дебатов Карла Поппера. Его расширенный формат с правительством и оппозицией, как две противостоящие партии, является лучшим по модели дебатов с участием неправительственных организаций, органов местного самоуправления, бизнеса, разработчиков и активных граждан. Другой тип проектов командной работы - обсуждение круглых столов, во время которых будет моделироваться вопросы глобального масштаба, где каждому студенту придется стать экспертом в решении критических вопросов. Будут конкретные задачи моделирования производственных и производственных сетей, в том числе, достигаемые за счет социальной и солидарной экономики.
Future professionals in fields, which are in increasing demand on the labour market, need "Learning in Depth Such approach ensures that every student becomes familiar with specific EU issues they may choose to specialise on. It can be achieved via employing different teaching methodologies and technics. Developing in-depths learning materials, including hand-outs, power point presentations, tutorials materials, video-lectures, open on-line courses are part of this approach. Instead of traditional face-to-face lecturing, it implements lectures with open discussions and game simulations, targeting in particular cross-cultural peculiarities for sustainable development fostering based on achievements of Industry 3.0 and Industry 4.0. Much of the attention would be paid for the debates as a part of learning by doing methodology. The basic here is the Karl Popper format of debates. Its extendedformat with Government and Opposition as two confronting parties is preferable, modelled by debates with NGOs participation, local government, business, developers, and active citizens. The other type of team-work projects are round tables discussions, during which global scale issues will be simulated, where each student would need to become an expert for solving critical issues. There would be specific tasks of modelling production/consumplion nets, including those achieved by social and solidarity economies.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66669
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other13
Germany1
France1
Ukraine1
United States13
Downloads
Other9
China2
Germany1
Ukraine1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Melnuk_Dehtyarova_Kubatko_EEJRS_2017_3_1_.pdf205.41 kBAdobe PDF13Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.