Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66792
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль маркетингу в управлінні діяльністю навчальних закладів
Other Titles The role of marketing in the management of the activities of educational institutions
Роль маркетинга в управлении деятельностью учебных заведений
Authors Martynenko, Volodymyr Oleksandrovych
Семенець, М.О.
ORCID
Keywords освітній маркетинг
образовательный маркетинг
educational marketing
ринкова економіка
рыночная экономика
market economy
освітні послуги
образовательные услуги
educational services
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66792
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Мартиненко В.О. Роль маркетингу в управлінні діяльністю навчальних закладів / В.О. Мартиненко М.О. Семенець // Проблеми і перспективи розвитку фінансово-кредитної системи України : збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (23 листопада 2017 р., м. Суми). – Суми : Сумський державний університет, 2017. – С. 165-169.
Abstract Однією з актуальніших проблем, що має значний вплив на ринок навчальних послуг в Україні, є становлення ринкових відносин у сфері освітніх послуг. Всі ці фактори диктують необхідність розвитку та більш активного застосування освітнього маркетингу, оскільки він є динамічним компонентом ринкової економіки, елементом взаємодії сегментів і суб'єктів ринку, споживачів і виробників освітніх послуг.
Одной из актуальных проблем, имеет значительное влияние на рынок образовательных услуг в Украине, является становление рыночных отношений в сфере образовательных услуг. Все эти факторы диктуют необходимость развития и более активного применения образовательного маркетинга, поскольку он является динамическим компонентом рыночной экономики, элементом взаимодействия сегментов и субъектов рынка, потребителей и производителей образовательных услуг.
One of the most urgent problems that has a significant impact on the market of educational services in Ukraine is the emergence of market relations in the field of educational services. All these factors dictate the need for development and more active use of educational marketing, as it is a dynamic component of a market economy, an element of interaction between segments and market actors, consumers and providers of educational services.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Argentina Argentina
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1783
Ireland Ireland
6841
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
46702
United Kingdom United Kingdom
23797
United States United States
139507
Unknown Country Unknown Country
46701

Downloads

China China
23795
France France
890
Germany Germany
1
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
292
Ukraine Ukraine
139507
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
265335
Unknown Country Unknown Country
37

Files

File Size Format Downloads
Martynenko_Rol_marketynhu_v_upravlinni.pdf 1,28 MB Adobe PDF 429860

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.