Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66819
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title До питання трактування понять педагогіки здоров'я
Other Titles К вопросу трактовки понятий педагогики здоровья
One the issue of interpretation of the concepts of health pedagogy
Authors Yezhova, Olha Oleksandrivna  
Keywords здоровий спосіб життя
здоровый образ жизни
healthy lifestyle
здоровий стиль життя
здоровый стиль жизни
healthy lifestyle
здоров’язбережувальні технології
здоровьесберегающие технологии
здоров’язбережувальна компетентність
здоровьесберегающая компетентность
health-saving competence
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66819
Publisher ПП "Видавництво "Рідна школа"
License
Citation Єжова О. До питання трактування понять педагогіки здоров’я [Текст] / О. Єжова // Рідна школа. – 2017. – №1-2. – С. 23–26.
Abstract У статті розглянуто питання трактування основних понять педагогіки здоров’я. Наголошено на тому, що метою і результатом професійної педагогічної діяльності мають бути збереження, зміцнення, формування і відновлення здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Обґрунтовано доцільність поняття «здоровий стиль життя». Оновлено трактування загальновживаних понять «здоров’язбережувальні технології» та «здоров’язбережувальна компетентність».
В статье рассмотрены вопросы трактовки основных понятий педагогики здоровья. Отмечено, что целью и результатом профессиональной педагогической деятельности должно быть сохранение, укрепление, формирование и восстановление здоровья участников учебно-воспитательного процесса. Обоснована целесообразность использования понятия «здоровый стиль жизни». Оновлена трактовка общеупотребляемых понятий «здоровьесберегающие технологии» и «здоровьесберегающая компетентность»
The article deals with the interpretation of the basic concepts of health education. It is noted that in the course of professional pedagogical activity the aim and the result should be the preservation, enhancement, creation and restoration of health of participants of the educational process. We substantiate the usefulness of the concept of «healthy lifestyle». We have updated interpretation of the concepts of «health-saving technologies» and «health-saving competence».
Appears in Collections: Наукові видання (МІ)

Views

France France
15368
Germany Germany
30740
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
30737
United Kingdom United Kingdom
7685
United States United States
1915
Unknown Country Unknown Country
927

Downloads

China China
3
Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
30738
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
19

Files

File Size Format Downloads
Yezhova_health_pedagogy.pdf 147,29 kB Adobe PDF 30763

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.