Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66899
Title: An analytical study on logistics outsourcing impact on logistical service quality in supply chains (case study: industrial enterprises of Sumy region)
Authors: Bilovodska, Olena Anatoliivna 
Haidabrus, Nataliia Vitaliivna
Рубан, Дар'я Андріївна
Ruban, Daria Andriivna
Keywords: логістика
логистика
logistics
логістичний сервіс
логистический сервис
logistical service
логістичний аутсорсинг
логистический аутсорсинг
logistical outsourcing
якість сервісу
качество сервиса
service quality
Issue Year: 2017
Publisher: LLC “СPС “Business Perspectives”
Citation: Bilovodska, O. An analytical study on logistics outsourcing impact on logistical service quality in supply chains (case study: industrial enterprises of Sumy region) / O. Bilovodska, N. Gaidabrus, D. Ruban // Problems and Perspectives in Management . – 2017. – № 15(3). – Р. 201-211. - DOI: http://10.21511/ppm.15(3-1).2017.04.
Abstract: Метою статті є аналіз та оцінка впливу логістичного аутсорсингу на рівень логістичного сервісу підприємств-виробників в каналах розподілу. У цьому дослідженні особлива увага приділяється оцінці показників логістичного сервісу як власними силами, так і за рахунок аутсорсингу, а також оцінці еластичності показників на прикладі Сумського машинобудівного заводу. В результаті дослідження виявлено, що в разі їх власної доставки рівень логістичних послуг вище, ніж в разі логістичного аутсорсингу. Це може бути пов'язано з тим, що в першому випадку на промислових підприємствах існує більш високий рівень контролю над процесом і оперативності реагування на різні запити споживачів, що дуже важливо для підвищення конкурентоспроможності. Було визначено, як рівень показників варіюється в залежності від зміни обсягу управління постачанням.
Целью статьи является анализ и оценка влияния логистического аутсорсинга на уровень логистического сервиса предприятий-производителей в каналах распределения. В этом исследовании особое внимание уделяется оценке показателей логистического сервиса как собственными силами, так и за счет аутсорсинга, а также оценке эластичности показателей на примере Сумского машиностроительного завода. В результате исследования выявлено, что в случае их собственной доставки, уровень логистических услуг выше, чем в случае логистического аутсорсинга. Это может быть связано с тем, что в первом случае на промышленных предприятиях существует более высокий уровень контроля над процессом и оперативности реагирования на различные запросы потребителей, что очень важно для повышения конкурентоспособности. Было определено, как уровень показателей варьируется в зависимости от изменения объема управления поставкой.
The aim of this paper is to analyze and evaluate the impact of logistical outsourcing on the overall quality of the level of the logistical service of enterprises-producers in supply chains. In this study, special attention is paid to the estimation of indicators of logistics service as by their own forces and due to outsourcing and assessing the elasticity of these indicators, for an example, in Sumy Engineering Works Ltd. As a result of the study, in case of their own delivery, logistics service level is higher than in case of logistics outsourcing. It may be related to the fact that in the irst case, at the industrial enterprises, there is higher level of control over the process and the capacity for lexible and rapid response to various demands of consumers, which is very important for competitiveness. It was determined how the value of each individual index varies with the change in the supply control volume.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66899
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other21
Germany1
Ukraine1
United States4
Downloads
Other2
China2
Germany1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
PPM_2017_Bilovodska.pdfосновна стаття413.08 kBAdobe PDF5Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.