Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66922
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості функціонування інноваційних одиниць в заголовках англомовних газет
Authors Ovsianko, Olena Leonidivna  
Мельник, І.В.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0334-4891
Keywords інноваційні одиниці
инновационные единицы
innovative units
англомовні газети
англоязычные газеты
English newspapers
тематична класифікація
тематическая классификация
thematic classification
основні способи словотворення
основные способы словообразования
main ways of word formation
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66922
Publisher Гельветика
License
Citation Овсянко, О.Л. Особливості функціонування інноваційних одиниць в заголовках англомовних газет [Текст] / О.Л. Овсянко, І.В. Мельник // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія». – 2017. − Вип. 30, Т. 2. – С. 30−33.
Abstract Стаття присвячена дослідженню інноваційних одиниць (неологізмів), що ввійшли до системи англійської мови на початку ХХІ століття та на часі активно використовуються авторами у заголовках англомовних газет. Аналіз емпіричного матеріалу уможливив розробку тематичної класифікації досліджуваних одиниць, виокремлення десяти основних груп: світ, суспільство, вираження думки, культура, бізнес, технології, наука, освіта, гроші, телебачення. Результати дослідження засвідчили, що основними способами формування нових інноваційних одиниць є афіксація, словоскладання та абревіація.
Статья посвящена исследованию инновационных единиц (неологизмов), которые вошли в систему английского языка в начале ХХI века и в данное время активно используются авторами в заглавиях англоязычных газет. Анализ эмпирического материала позволил разработку тематической классификации исследуемых единиц, выделение десяти основных групп: мир, общество, выражение мысли, культура, бизнес, технологии, наука, образование, деньги, телевидение. Результаты исследования показали, что основными способами формирования новых инновационных единиц являются аффиксация, словосложение и аббревиация.
The article is devoted to the complex study of innovative units (neologisms) that entered into the system of English it the beginning of the XXI century. At present these innovative units are actively used by authors in the titles of English newspapers. The analysis of the empiric material made it possible to develop the thematic classification of the studied units, distinguishing ten main groups: world, society, opinion, culture, business, technology, science, education, money, television. The results showed that the main ways of formation of new innovative units are affixation, compounding and abbreviation.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
Germany Germany
6125005
Ireland Ireland
10900
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1134214
United Kingdom United Kingdom
3323560
United States United States
59161598
Unknown Country Unknown Country
1134213

Downloads

Bulgaria Bulgaria
40882
Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
79057
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
35705802
Russia Russia
457
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
59161597
United Kingdom United Kingdom
79056
United States United States
35705802
Unknown Country Unknown Country
29

Files

File Size Format Downloads
Ovsianko_Melnuk_English_newspapers.pdf 439.77 kB Adobe PDF 130772688

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.