Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66929
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дослідження сутності каналів при управлінні дистрибуцією у сфері маркетингу та логістики
Other Titles Изучение сущности каналов в управлении распределением в области маркетинга и логистики
Investigating the essence of channels in the management of distribution in the field of marketing and logistics
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Гвоздецька, М.Ю.
Keywords дистрибуція
дистрибуция
distribution
товарорух
товародвижение
commoditie
ланцюг розподілу
цепь распределения
distribution chain
логістичний ланцюг
логистическая цепь
logistics chain
канал розподілу
канал распределения
distribution channel
логістичний канал
логистический канал
logistics channel
маркетинговий канал
маркетинговый канал
marketing channel
канал товароруху
канал товародвижения
channel of commodity turnover
канал збуту
канал сбыта
sales channel
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66929
Publisher Дніпровський державний аграрно-економічний університет; ТОВ "ДКС Центр"
License
Citation Біловодська, О.А. Дослідження сутності каналів при управлінні дистрибуцією у сфері маркетингу та логістики [Текст] / О.А. Біловодська, М.Ю. Гвоздецька // Ефективна економіка. – 2018. – №2. - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/43.pdf
Abstract У роботі виконано критичний аналіз і систематизовано існуючі підходи щодо визначення сутності та змісту розподілу (дистрибуції) та товароруху, каналів, через які готові товари та послуги переміщуються з місць їхнього виготовлення до місць призначення. З’ясовано, до якої сфери належить той чи інший різновид каналу і запропоновано авторські підходи до визначення. Визначено, що канал розподілу містить дві складові – маркетингову та логістичну, які знаходяться у взаємозв’язку та взаємозалежності, і мають ряд переваг та синергетичний ефект від їх поєднання.
В работе выполнен критический анализ и систематизированы существующие подходы к определению сущности и содержания распределения (дистрибуции) и товародвижения, каналов, через которые готовы товары и услуги перемещаются из мест их изготовления к месту назначения. Выяснено, к какой сфере относится тот или иной вид канала и предложены авторские подходы к определению. Определено, что канал распределения содержит две составляющие - маркетинговую и логистическую, которые находятся во взаимосвязи и взаимозависимости, имеют ряд преимуществ и синергетический эффект от их сочетания.
In this work a critical analysis and systematization of existing approaches to the definition of the essence and content of distribution, commodities and the channels through the goods and services are moved from the places of their manufacturing to the destinations are performed. It was determined to what sphere one or another kind of channel belongs and author's approaches to determination are offered. It has been determined that the distribution channel has two components: marketing and logistics, which are interconnected and interdependent, and have a number of advantages and a synergistic effect from their combination.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

France France
1
Germany Germany
154
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
3078
United Kingdom United Kingdom
9912
United States United States
6610
Unknown Country Unknown Country
62

Downloads

China China
2
Germany Germany
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
2851
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3082
Unknown Country Unknown Country
47

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_Hvozdetska_ЕЕ_2_2018.pdf 595,99 kB Adobe PDF 5987

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.