Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67524
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціальна реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві
Other Titles Social advertising as a factor of socialization in modern society
Социальная реклама как фактор социализации в современном обществе
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
Keywords емоційні мотиви
эмоциональные мотивы
emotional motives
модель поведінки
модель поведения
behavior patterns
рекламні комунікації
рекламные коммуникации
advertising communications
соціалізація
социализация
socialization
соціальна реклама
социальная реклама
social advertising
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67524
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Соціальна реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві [Текст] / Я.В. Яненко // Образ. – 2017. – Вип. 4 (26). – С. 130–137.
Abstract У статті визначено особливості сучасної соціальної реклами як чинника соціалізації, якими є підтримка соціально схвалюваної поведінки, використання емоційних мотивів та демонстрація певних моделей соціалізації. Уточнено особливості соціалізаційного впливу соціальної реклами на суспільство, зокрема, акцент на досягненні суспільно корисних цілей, популяризація загальнолюдських цінностей, конкретизація рекомендованих дій та бажаних позитивних змін. У результаті проведеного дослідження визначено основні моделі соціалізації, які пропонуються цільовій аудиторії у сучасній соціальній рекламі: «соціалізація через заборону», «соціалізація через альтернативу» та «соціалізація через наслідування». Особлива увага приділяється розгляду використання нових технологій у соціальній рекламі (тизерний креатив, інтерактивні рекламні кампанії тощо).
В статье определены особенности современной социальной рекламы как фактора социализации, которыми являются поддержка социально одобряемого поведения, использование эмоциональных мотивов и демонстрация определенных моделей социализации. Уточнены особенности социализационного влияния социальной рекламы на общество, в частности, акцент на достижении общественно полезных целей, популяризация общечеловеческих ценностей, конкретизация рекомендованных действий и желаемых позитивных изменений. В результате проведенного исследования определены основные модели социализации, предлагаемые целевой аудитории в современной социальной рекламе: «социализация через запрет», «социализация через альтернативу» и «социализация через подражание». Особое внимание уделяется рассмотрению использования новых технологий в социальной рекламе (тизерный креатив, интерактивные рекламные кампании и т.п.).
The article deals with features of modern social advertising as a factor of socialization. It is the support of socially approved behavior, the use of emotional motives and the demonstration of certain models of socialization. The article clarified the specifics of the influences of social advertising on socialization process, in particular, emphasis on achieving socially useful goals, popularization of universal values, concretization of recommended actions and desirable positive changes. As a result of the study, the main socialization models that are offered to the target audience in modern social advertising are defined: «socialization through a ban», «socialization through an alternative» and «socialization through imitation». Particular attention is paid to the consideration of the use of new technologies in social advertising (teaser creative, interactive advertising campaigns, etc.).
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

France France
1
Germany Germany
36313
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
9730
United Kingdom United Kingdom
4866
United States United States
3529
Unknown Country Unknown Country
26

Downloads

China China
1
Germany Germany
9732
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
9732
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3530
Unknown Country Unknown Country
30

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Social_advertising2017.pdf 341,23 kB Adobe PDF 23027

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.