Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67640
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Factor modeling of reuseable goods market in the context of dematerialization of consumption
Other Titles Modelowanie czynnikiem rynki towarowe ponowne w kontekście dematerializacji zużycia
Факторное моделирование рынка товаров повторного использования в контексте дематериализации
Authors Sotnyk, Iryna Mykolaivna  
Honcharenko, Oleksii Serhiiovych
Hrynevych, O.
Keywords дематеріалізація споживання
дематериализация потребления
dematerialization of consumption
ринок товарів повторного використання
рынок товаров повторного использования
reusable goods market
еколого-економічні інструменти
эколого-экономические инструменты
ecological and economic instruments
моделювання
моделирование
modelling
фактори впливу
факторы влияния
factors of influence
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67640
Publisher International Institute of Innovation «Science-Education-Development»
License
Citation Sotnyk, I. Factor modeling of reuseable goods market in the context of dematerialization of consumption [Текст] / I. Sotnyk, O. Goncharenko, O. Hrynevych // International Journal of New Economics and Social Sciences. – 2017. – № 2(6). – Р. 123–139.
Abstract У статті в контексті досягнення цілей сталого розвитку обґрунтовується необхідність дематеріалізації споживання за допомогою розвитку ринку товарів повторного споживання. На прикладі продукції широкого вжитку сформована модель ринку товарів повторного використання, основу якої складає матеріальний баланс соціально-економічних систем. Визначено фактори впливу на обсяг попиту на ринку товарів повторного споживання, розроблені рекомендації щодо застосування еколого-економічних інструментів для управління дематеріалізаційними зрушеннями в економіці в рамках кожного фактора.
В статье в контексте достижения целей устойчивого развития обосновывается необходимость дематериализации потребления посредством развития рынка товаров повторного потребления. На примере продукции широкого потребления сформирована модель рынка товаров повторного использования, основу которой составляет материальный баланс социально-экономических систем. Определены факторы влияния на объем спроса на рынке товаров повторного использования, разработаны рекомендации по применению эколого-экономических инструментов для управления дематериализационными сдвигами в экономике в рамках каждого фактора.
In the article in the context of achieving sustainable development aims there is sub-stantiated a necessity of dematerialization of consumption through the development of reusable goods market. On the example of consumer goods, a model of the reusable goods market was formed based on material balance of socio-economic systems. The factors of influence on the demand of reusable goods market were determined. The recommendations for using ecological and economic instruments to manage dematerializational shifts in the economy within each factor were developed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
Germany Germany
1556
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
777
Spain Spain
2
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
360
United Kingdom United Kingdom
1555
United States United States
29945
Unknown Country Unknown Country
23
Vietnam Vietnam
8556

Downloads

Germany Germany
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
361
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1557
Unknown Country Unknown Country
20
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Sotnyk_Goncharenko_Hrynevych article.pdf 1,38 MB Adobe PDF 1942

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.