Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68024
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Політична реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві
Other Titles Political advertising as a factor of socialization in modern society
Политическая реклама как фактор социализации в современном обществе
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych
Keywords модель поведінки
модель поведения
behavior patterns
політична реклама
политическая реклама
political advertising
політична соціалізація
политическая социализация
political socialization
рекламні комунікації
рекламные коммуникации
advertising communications
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68024
Publisher Класичний приватний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Політична реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві / Я.В. Яненко // Держава та регіони. Серія. Соціальні комунікації – Запоріжжя, 2018. – № 1 (33). – С. 166–171.
Abstract У статті визначено особливості сучасної політичної реклами як чинника соціалізації, якими є зростання знань цільової аудиторії про політиків і політичні партії та демонстрація соціально схвалюваних моделей поведінки, що впливають на політичну соціалізацію індивіда. Уточнено особливості створення контенту політичної реклами, зокрема, це активне використання імперативних закликів та емоційних мотивів, а також популяризація зразків дій цільової аудиторії. Особлива увага приділяється розгляду впливу політичної реклами на формування відчуття задоволеності у цільової аудиторії шляхом візуалізації політичних ідей та демонстрації образу бажаного майбутнього.
В статье определены особенности современной политической рекламы как фактора социализации, которыми являются рост знаний целевой аудитории о политиках и политических партиях, а также демонстрация социально одобряемых моделей поведения, влияющих на политическую социализацию индивида. Уточнены особенности создания контента политической рекламы, в частности, это активное использование императивных призывов и эмоциональных мотивов, популяризация примеров действий целевой аудитории. Особое внимание уделяется рассмотрению влияния политической рекламы на формирование чувства удовлетворенности у целевой аудитории путем визуализации политических идей и демонстрации образа желаемого будущего.
The article deals with the definition of the features of modern political advertising as a factor of socialization. Among the features of the socializing influence of political advertising, it is necessary to note the dissemination of knowledge about political parties, their ideology and leaders. It is also popularization of samples of the desired behavior of the target audience, in particular, voting for a party or a politician in elections, participation in political events, subscription of the party press, etc. The article specifies the specifics of creating the content of political advertising, in particular, the active use of imperative slogans and the popularization of action samples for the target audience. The creation of the content of political advertising takes place through the use of communication technologies. Their peculiarities are the actualization of the immediate tasks, the essence of which is to win elections. It is also the active use of emotional motives, in particular, the motive of fear. In this case, the worst scenario of the future is demonstrated for the target audience. As an antithesis, a more positive scenario is demonstrated, which can be implemented only if the party-advertiser wins in elections. Particular attention is paid to the impact of political advertising on the formation of a sense of satisfaction for the target audience through the visualization of political ideas and through the demonstration of the image of the desired future. Also in political advertising, the identification of an individual with a politician or a political party is demonstrated. Result of this can be active actions of the individual, in particular, participation in voting at elections, conducting agitation among relatives, friends and acquaintances, participation in political actions, etc. Thus, political advertising is an important factor of socialization in modern society, among its important features it is necessary to note the increase in knowledge of the target audience about politicians and political parties and the demonstration of socially approved behavior patterns that influence the political socialization of the individual.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1745
Ukraine Ukraine
26798
United Kingdom United Kingdom
9316
United States United States
563
Unknown Country Unknown Country
26

Downloads

Japan Japan
536
Ukraine Ukraine
38449
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
561
Unknown Country Unknown Country
18

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Politychna_reklama_2018.pdf 332,64 kB Adobe PDF 39565

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.