Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69780
Title: Особливості класифікації маркетингових інновацій
Authors: Rud, Mariia Petrivna
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: маркетингові інновації
маркетинговые инновации
marketing innovations
інноваційний маркетинг
инновационный маркетинг
innovative marketing
класифікація маркетингових інновацій
классификация маркетинговых инноваций
classification of marketing innovations
промислові підприємства
промышленные предприятия
industrial enterprises
інноваційний розвиток
инновационное развитие
innovative development
Issue Year: 2018
Publisher: Херсонський державний університет
Citation: Ілляшенко, С.М. Особливості класифікації маркетингових інновацій [Текст] / С.М. Ілляшенко, М.П. Рудь. // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – 2018. – № 30. – С. 114-120.
Abstract: Виконано аналіз підходів до систематизації маркетингових інновацій. Виконана авторська класифікація маркетингових інновацій в системі складових комплексу інноваційного маркетингу промислових підприємств відповідно до концепції «5Р». Уточнено сутність і роль виділених інновацій, виконано аналіз їх сильних і слабких сторін, запропоновано рекомендації щодо їх застосування. Практичне застосування отриманих результатів дозволить підвищити ефективність інноваційної та маркетингової діяльності промислових підприємств на вітчизняному і зарубіжних ринках, сприятиме активізації процесів їх переходу на інноваційний шлях розвитку у руслі концепції інноваційного випередження.
Выполнен анализ подходов к систематизации маркетинговых инноваций. Выполнена авторская классификация маркетинговых инноваций в системе составляющих комплекса инновационного маркетинга промышленных предприятий в соответствии с концепцией «5Р». Уточнена сущность и роль выделенных инноваций, выполнен анализ их сильных и слабых сторон, предложены рекомендации по их применению. Практическое применение полученных результатов позволит повысить эффективность инновационной и маркетинговой деятельности промышленных предприятий на отечественном и зарубежных рынках, и будет способствовать активизации процессов их перехода на инновационный путь развития в русле концепции инновационного опережения.
The analysis of the approaches to systematization of marketing innovations is performed. The authors' classification of marketing innovations in the system of components of the complex of innovative marketing of industrial enterprises in accordance with the concept of “5P” is presented. The essence and role of the allocated innovations is specified, the analysis of their strengths and weaknesses is made, the recommendations on their application are offered by the authors. The practical application of the results and will increase the efficiency of innovation and marketing activities of industrial enterprises in the domestic and foreign markets, will help to intensify the processes of their transition to an innovative way of the development in accordance with the concept of innovation advancement.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69780
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other21
Downloads
Other39


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_Rud_marketing innovations.pdfThe article is devoted to the analysis of the peculiarities of existing approaches to the systematization of marketing innovations and the development of their generalized classification on this basis. The analysis of existing approaches of domestic and foreign scientists to systematization of marketing innovations is carried out. Marketing innovations in the article are considered from two positions: consumers who receive with their help a greater degree of satisfaction of their interests; enterprises of commodity producers which through the introduction of innovations in marketing activities, increase their relative competitive advantages in existing and new markets. According to the results of the analysis, the author's classification of marketing innovations in the system of components of the complex of innovative marketing of industrial enterprises is carried out according to the concept of «5P», in particular, in commodity, price, communication, distribution policy, as well as in the work of the personnel who directly contacts with clients. The proposed classification differs from the similar complexity of the approach, coverage of all elements of the marketing complex in line with the concept of «5P». The essence and role of the allocated innovations is specified, the analysis of their strengths and weaknesses is performed, recommendations for their practical application are offered. Relying on statistical data, the realities of introducing marketing innovations in the activities of domestic enterprises are researched. They indicate a generally low innovation activity in marketing activities. The obtained results are a definite contribution to the development of theoretical and methodical principles of innovative marketing of domestic enterprises. They can be the basis for a system of purposeful and effective management of choice of methods and tools of innovative marketing of enterprises operating in specific market conditions. Their practical application will increase the efficiency of innovation and marketing activities of industrial enterprises in the domestic and foreign markets, will facilitate the process of their transition to an innovative way of development in line with the concept of innovation advancement. Further research should be aimed at the development and practical testing of methodological foundations for the management of the creation and implementation of marketing innovations of domestic enterprises.705.44 kBAdobe PDF39Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.