Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69780
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості класифікації маркетингових інновацій
Authors Rud, Mariia Petrivna
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Keywords маркетингові інновації
маркетинговые инновации
marketing innovations
інноваційний маркетинг
инновационный маркетинг
innovative marketing
класифікація маркетингових інновацій
классификация маркетинговых инноваций
classification of marketing innovations
промислові підприємства
промышленные предприятия
industrial enterprises
інноваційний розвиток
инновационное развитие
innovative development
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69780
Publisher Херсонський державний університет
License
Citation Ілляшенко, С.М. Особливості класифікації маркетингових інновацій [Текст] / С.М. Ілляшенко, М.П. Рудь. // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – 2018. – № 30. – С. 114-120.
Abstract Виконано аналіз підходів до систематизації маркетингових інновацій. Виконана авторська класифікація маркетингових інновацій в системі складових комплексу інноваційного маркетингу промислових підприємств відповідно до концепції «5Р». Уточнено сутність і роль виділених інновацій, виконано аналіз їх сильних і слабких сторін, запропоновано рекомендації щодо їх застосування. Практичне застосування отриманих результатів дозволить підвищити ефективність інноваційної та маркетингової діяльності промислових підприємств на вітчизняному і зарубіжних ринках, сприятиме активізації процесів їх переходу на інноваційний шлях розвитку у руслі концепції інноваційного випередження.
Выполнен анализ подходов к систематизации маркетинговых инноваций. Выполнена авторская классификация маркетинговых инноваций в системе составляющих комплекса инновационного маркетинга промышленных предприятий в соответствии с концепцией «5Р». Уточнена сущность и роль выделенных инноваций, выполнен анализ их сильных и слабых сторон, предложены рекомендации по их применению. Практическое применение полученных результатов позволит повысить эффективность инновационной и маркетинговой деятельности промышленных предприятий на отечественном и зарубежных рынках, и будет способствовать активизации процессов их перехода на инновационный путь развития в русле концепции инновационного опережения.
The analysis of the approaches to systematization of marketing innovations is performed. The authors' classification of marketing innovations in the system of components of the complex of innovative marketing of industrial enterprises in accordance with the concept of “5P” is presented. The essence and role of the allocated innovations is specified, the analysis of their strengths and weaknesses is made, the recommendations on their application are offered by the authors. The practical application of the results and will increase the efficiency of innovation and marketing activities of industrial enterprises in the domestic and foreign markets, will help to intensify the processes of their transition to an innovative way of the development in accordance with the concept of innovation advancement.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Ukraine Ukraine
87
Unknown Country Unknown Country
26

Downloads

Ukraine Ukraine
89
Unknown Country Unknown Country
65

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Rud_marketing innovations.pdf 705,44 kB Adobe PDF 154

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.