Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70560
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Щодо структури фінансів суб’єктів господарювання у фінансовій системі України
Other Titles On the structure of the business entities’ fi nances in the financial system of Ukraine
Authors Rudenko, Liudmyla Dmytrivna  
Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5059-3420
http://orcid.org/0000‐0002‐3302‐221X
Keywords фінанси
финансы
finance
правовий режим
правовой режим
egal regime
суб’єкт господарювання
субъект хозяйствования
business entity
держава
государство
state
публічний режим
публичный режим
public regime
приватний режим
частный режим
private regime
державно-приватне партнерство
государственно-частное партнерство
public-private partnership
публічний інтерес
публичный интерес
public interest
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70560
Publisher Правові горизонти
License
Citation Руденко, Л.Д. Щодо структури фінансів суб'єктів господарювання у фінансовій системі України [Текст] / Л.Д. Руденко, В.В. Миргород-Карпова // Правові горизонти. - 2018. - № 9. - С. 33-40.
Abstract У статті досліджено структуру фінансів суб’єктів господарювання у фінансовій системі України, виходячи з комплексного аналізу норм господарського та фінансового права, особливостей режиму здійснення господарської діяльності, державно-приватного партнерства. Вказано на відсутність прямої залежності між формою власності та режимом всіх фінансів суб’єктів господарювання. Фінанси суб’єктів господарювання можуть бути спрямовані як на задоволення приватних, так і публічних інтересів, у тому числі на договірній основі між державою та суб’єктом господарювання. Виокремлено кваліфікуючі ознаки правового режиму фінансів суб’єктів господарювання: встановлені нормами права правила мобілізації, розподілу, перерозподілу, використання і контролю. Запропоновано поділ фінансів суб’єктів господарювання за правовим режимом на такі, які мають публічний режим та приватний режим мобілізації, розподілу, перерозподілу, використання і контролю. При цьому, публічний режим фінанси суб’єктів господарювання можуть мати як в силу прямої вказівки закону (податки, інші обов`язкові платежі, відрахування частини отриманого прибутку державними підприємствами, виплата дивідендів державі), так і на основі консенсусу між державою та суб’єктом господарювання (фінанси, що інвестуються суб`єктом господарювання у межах договору концесії, управління майном, спільної діяльності тощо). Аргументовано доцільність розгляду фінансів суб’єктів господарювання як універсальної категорії. Вказано на наявність взаємозалежності між приватними та публічними фінансами, виходячи з розуміння публічного інтересу як у фінансовому, так і у господарському праві як спільного інтересу, консенсусу між інтересами приватних осіб, суб’єктів господарювання та інтересами держави. Забезпечення балансу приватних та публічних інтересів є спільним завданням як у фінансовому, адміністративному, так і у господарському праві.
В статье исследована структура финансов субъектов хозяйствования в финансовой системе Украины, исходя из комплексного анализа норм хозяйственного и финансового права, особенностей режима осуществления хозяйственной деятельности, государственно-частного партнерства. Указано на отсутствие прямой зависимости между формой собственности и режимом всех финансов субъектов хозяйствования. Финансы субъектов хозяйствования могут быть направлены как на удовлетворение частных, так и публичных интересов, в том числе на договорной основе между государством и предприятием. Выделены квалифицирующие признаки правового режима финансов субъектов хозяйствования: установленные нормами права правила мобилизации, распределения, перераспределения, использования и контроля. Предложено разделение финансов субъектов хозяйствования по правовым режимом на такие, которые имеют публичный режим и приватный режим мобилизации, распределения, перераспределения, использования и контроля. При этом, публичный режим финансы субъектов хозяйствования могут иметь как в силу прямого указания закона (налоги, другие обязательные платежи, отчисления части полученной прибыли государственными предприятиями, выплата дивидендов государству), так и на основе консенсуса между государством и субъектом хозяйствования (финансы, инвестируемых субъектом хозяйствования в рамках договора концессии, управления имуществом, совместной деятельности и т.д.). Аргументированно целесообразность рассмотрения финансов субъектов хозяйствования как универсальной категории. Указано на наличие взаимозависимости между частными и публичными финансами, исходя из понимания публичного интереса как в финансовом, так и в хозяйственном праве как общего интереса, консенсуса между интересами частных лиц, субъектов хозяйствования и интересами государства. Обеспечение баланса частных и публичных интересов является общей задачей как в финансовом, административном, так и в хозяйственном праве.
The article analyzes the structure of finances of business entities in the financial system of Ukraine, based on a comprehensive analysis of the norms of economic and financial law, the peculiarities of the regime of economic activity, public-private partnership. It is pointed out that there is no direct correlation between the ownership form and the regime of all finances of business entities.The finances of business entities may be directed towards both private and public interests, including ones on a contractual basis between the state and the entity. The qualifying characteristics of the legal regime of business entities’ finances are singled out, such as the rules of mobilization, distribution, redistribution, use and control established by the rules of law. The division of the business entities’ finances into those having a public mode and private mode of mobilization, distribution, redistribution, use and control under the legal regime is proposed in the article. At the same time, the finances of business entities may have public mode both as the force of direct indication of the law (taxes, other compulsory payments, deduction of part of the profit received by state enterprises, payment of dividends to the state) and on the basis of consensus between the state and the subject management (finances invested by a business entity under a concession agreement, property management, joint activity, etc.). The expediency of considering the finances of business entities as a universal category is substantiated. It is indicated on the existence of interdependence between private and public finances, based on an understanding of public interest in both financial and economic law as a common interest, consensus between the interests of individuals, business entities and the interests of the state. Ensuring the balance of private and public interests is a common task both in financial, administrative, and in economic law.
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІП)

Views

France France
465
Germany Germany
6182153
Greece Greece
1
Ireland Ireland
14529
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1056911
Ukraine Ukraine
384623
United Kingdom United Kingdom
193012
United States United States
20580623
Unknown Country Unknown Country
384621

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
6182152
Finland Finland
1
France France
6182152
Germany Germany
6182154
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
6182153
Romania Romania
29060
Ukraine Ukraine
20580624
United Kingdom United Kingdom
1056910
United States United States
6182152
Unknown Country Unknown Country
65

Files

File Size Format Downloads
Rudenko _Myrhorod_structure.pdf 368.02 kB Adobe PDF 52577430

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.