Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70601
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Використання пісень як мнемонічний прийом при вивченні граматики у школі
Other Titles The use of songs as a memonic method during the studying of grammar at school
Authors Коваленко, І.Ю.
Baranova, Svitlana Volodymyrivna  
Keywords мнемотехніка
мнемотехника
mnemotechnics
іноземна пісня
иностранная песня
foreign song
пісенний матеріал
песенный материал
song material
мнемонічний прийом
мнемонический приём
mnemonical method
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70601
Publisher Видавництво "Молодий вчений"
Citation Коваленко, І. Ю. Використання пісень як мнемонічний прийом при ви-вченні граматики у школі [Текст] / І. Ю. Коваленко, С. В. Баранова // Відповід. ред. О. В. Тімченко. – Київ: Молодий вчений. – 2017. – № 5 (45). – С. 379-382.
Abstract У даній статті досліджено метод використання пісень як мнемонічний прийом при вивченні граматики у школі. Подано чітку дефініцію мнемотехніки. Визначено методи та прийоми впровадження іноземної пісні як мнемонічного прийому в навчальний процес. На основі ілюстративних джерел описано завдання до різних пісенних матеріалів та визначено мету їх подачі на уроці. Зазначено актуальність і важливість подальшого вивчення та використання іноземних пісень на уроках.
В данной статье исследован метод использования песен как мнемонический прием при изучении грамматики в школе. Подана четкая дефиниция мнемотехники. Определены методы и приемы введения иностранной песни как мнемонического приема в учебный процесс. На основе иллюстративных источников описано задания к различным песенным материалам и опреде-лены цели их подачи на уроке. Указано актуальность и важность дальнейшего изучения и использования иностранных песен на уроках.
In this article the method of using songs as a mnemonical device during the studying of grammar at school is investigated. Its distinct definition is given. The methods of a foreign song as a mnemonic devices introduction in the educational process are defined. On the basis of illustrative sources, the tasks for the various song materials are described and the purposes of their presentation at the lesson are defined. The relevance and importance of further studying and using of foreign songs in the classroom is indicated.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Singapore Singapore
1
Unknown Country Unknown Country
25

Downloads

Unknown Country Unknown Country
16

Files

File Size Format Downloads
Kovalenkо_Songs.pdf 566,4 kB Adobe PDF 16

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.