Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70737
Title: Методичний підхід щодо оцінювання посередників при комерціалізації промислових товарів
Other Titles: Методический подход к оценке посредников при коммерциализации промышленных товаров
Methodical approach on the evaluation of distributors at commercialization of industrial goods
Authors: Bilovodska, Olena Anatoliivna 
Шимаріна, А.К.
Keywords: оцінювання
оценка
evaluation
посередник
посредник
distributor
комерціалізація
коммерциализация
commercialization
промисловий товар
промышленный товар
industrial goods
Issue Year: 2018
Publisher: Сумський національний аграрний університет
Citation: Біловодська, О.А. Методичний підхід щодо оцінювання посередників при комерціалізації промислових товарів [Текст] / О.А. Біловодська, А.К. Шимаріна // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2018. – № 6(76). – С. 59-62.
Abstract: У роботі на основі порівняльного аналізу експертних, аналітичних і комбінованих методів оцінки посередників запропоновано методичний підхід їх оцінювання на ринку промислових товарів. Зокрема, в якості критеріїв оцінки запропоновано застосовувати: відповідність фактичного обсягу реалізації плановому; залучення нових клієнтів; частка посередника в загальному обсязі реалізації промислового підприємства, в порівнянні з витратами на роботу з цим посередником; виконання договірних умов
В работе на основе сравнительного анализа экспертных, аналитических и комбинированных методов оценки посредников предложен методический подход их оценки на рынке промышленных товаров. В частности, в качестве критериев оценки предложено применять: соответствие фактического объема реализации плановому; привлечение новых клиентов; доля посредника в общем объеме реализации промышленного предприятия, по сравнению с затратами на работу с этим посредником; выполнение договорных условий
In the work on the basis of comparative analysis of expert, analytical and combined methods of distributor’s estimation, a methodical approach of their estimation in the market of industrial goods is offered. In particular, as the criteria for evaluation proposed to apply: the correspondence of the actual and planned volumes of selling; attracting new customers; the proportion of the intermediary in the total volume of sales of the industrial enterprise, in comparison with the expenses for work with this distributor; performance of contractual terms
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70737
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other12
Downloads
Other15


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Bilovodska_Methodical_approach.PDF473.78 kBAdobe PDF15Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.