Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70813
Title: Criterion basis of marketing channels suitability for innovative products distribution
Authors: Syhyda, Liubov Oleksiivna
Jankurova, A.
Masar, D.
Keywords: маркетинговий канал
маркетинговый канал
marketing channel
розподіл
распределение
distribution
Issue Year: 2018
Publisher: Prague Institute for Qualification Enhancement
Citation: Syhyda, L.O. Criterion basis of marketing channels suitability for innovative products distribution [Текст] / L.O. Syhyda, A. Jankurova, D. Masar // Innovative Management: theoretical, methodical and applied grounds. - 1st edition / S.M. Illiashenko, W. Strielkowski. - Prague: Prague Institute for Qualification Enhancement. - P. 245-258.
Abstract: Запропоновано перелік критеріїв, на основі якого стає можливим визначити найкращий варіант маркетингового каналу серед існуючих. Також пропонується здійснювати періодичну оцінку вибраних маркетингових каналів у процесі їх використання при розподілі інноваційної продукції на основі розрахунку показника чистої приведеної вартості, що дозволить прийняти вчасне рішення щодо необхідності внесення в них відповідних змін або заміни на нові.
Предложен перечень критериев, на основе которого становится возможным определить лучший вариант маркетингового канала среди существующих. Также предлагается осуществлять периодическую оценку выбранных маркетинговых каналов в процессе их использования при распределении инновационной продукции на основе расчета показателя чистой приведенной стоимости, что позволит принять своевременное решение о необходимости внесения в них соответствующих изменений или замены на новые.
The list of criteria based on possibility to determine the best marketing channel for innovative products distribution among existing ones is proposed. It is proposed to evaluate chosen marketing channels during their use for innovative products distribution. Also evaluation based on the calculation of net present value allows to make a decision for appropriate changes or channel replacing with new one.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70813
Type: Book chapter
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other21
Downloads
Other12


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Syhyda_Jankurova_Masar.pdf489.28 kBAdobe PDF12Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.