Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70813
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Criterion basis of marketing channels suitability for innovative products distribution
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Jankurova, A.
Masar, D.
Keywords маркетинговий канал
маркетинговый канал
marketing channel
розподіл
распределение
distribution
Type Book chapter
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70813
Publisher Prague Institute for Qualification Enhancement
License
Citation Syhyda, L.O. Criterion basis of marketing channels suitability for innovative products distribution [Текст] / L.O. Syhyda, A. Jankurova, D. Masar // Innovative Management: theoretical, methodical and applied grounds. - 1st edition / S.M. Illiashenko, W. Strielkowski. - Prague: Prague Institute for Qualification Enhancement. - P. 245-258.
Abstract Запропоновано перелік критеріїв, на основі якого стає можливим визначити найкращий варіант маркетингового каналу серед існуючих. Також пропонується здійснювати періодичну оцінку вибраних маркетингових каналів у процесі їх використання при розподілі інноваційної продукції на основі розрахунку показника чистої приведеної вартості, що дозволить прийняти вчасне рішення щодо необхідності внесення в них відповідних змін або заміни на нові.
Предложен перечень критериев, на основе которого становится возможным определить лучший вариант маркетингового канала среди существующих. Также предлагается осуществлять периодическую оценку выбранных маркетинговых каналов в процессе их использования при распределении инновационной продукции на основе расчета показателя чистой приведенной стоимости, что позволит принять своевременное решение о необходимости внесения в них соответствующих изменений или замены на новые.
The list of criteria based on possibility to determine the best marketing channel for innovative products distribution among existing ones is proposed. It is proposed to evaluate chosen marketing channels during their use for innovative products distribution. Also evaluation based on the calculation of net present value allows to make a decision for appropriate changes or channel replacing with new one.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Germany Germany
1
Malaysia Malaysia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
381
United Kingdom United Kingdom
1198
United States United States
2397
Unknown Country Unknown Country
25
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
270
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
354
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Jankurova_Masar.pdf 489,28 kB Adobe PDF 639

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.