Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71108
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реалізація концепції змішаного навчання при викладанні англійської мови у вищій школі
Other Titles Implementing Blended Learning in the Process of Teaching English in Higher Education
Authors Andreiko, Larysa Volodymyrivna
Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
ORCID
Keywords змішане навчання
смешанное обучение
blended learning
онлайн-ресурси
онлайн-ресурсы
online resources
електронні інструменти
электронные инструменты
electronic tools
інформаційні технології
информационные технологии
information technologies
моделі змішаного навчання
модели смешаного обучения
models of blended learning
викладання англійської мови
преподавание английского языка
English language teaching
іншомовна освіта
иноязычное образование
language education
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71108
Publisher "РОДОВІД"
License
Citation Андрейко. Л.В. Реалізація концепції змішаного навчання при викладанні англійської мови у вищій школі / Л.В. Андрейко, Ю.А. Скарлупіна. // Актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики: науковий журнал / редкол. В.І Кушнерик та ін. - Чернвівці: ВД "РОДОВІД". – 2018. – Вип. 2(16). - С. 3-14.
Abstract У статті розглядаються актуальність впровадження змішаного навчання у освітній процес, його переваги, моделі та перспективи в контексті викладання англійської мови. Продемонстровані можливості оптимізації процесу викладання англійської мови у вищому навчальному закладі. Наведені приклади роботи з онлайн-ресурсами та сервісами, які є оптимальними як для індивідуальної роботи, так і для групової діяльності студентів. Аргументується твердження про те, що поєднання традиційних методів навчання і онлайн технологій є ефективним засобом оптимізації, інтенсифікації та індивідуалізації процесу викладання англійської мови. Робиться висновок, що змішане навчання сприяє підвищенню якості мовної підготовки студентів, а також створює передумови для реалізації концепції безперервної самоосвіти протягом всього життя.
В статье рассматриваются актуальность внедрения смешанного обучения в образовательный процесс, его преимущества, модели и перспективы в контексте преподавания английского языка. Продемонстрированы возможности оптимизации процесса преподавания английского языка в высшем учебном заведении. Приведенные примеры работы с онлайн-ресурсами и сервисами, которые являются оптимальными как для индивидуальной работы, так и для групповой деятельности студентов.Аргументируется утверждение о том, что сочетание традиционных методов обучения и онлайн технологий является эффективным средством оптимизации, интенсификации и индивидуализации процесса преподавания английского языка. Делается вывод, что смешанное обучение способствует повышению качества языковой подготовки студентов, а также создает предпосылки для реализации концепции непрерывного самообразования в течение всей жизни.
The authors discuss the relevance of implementing blended learning in higher education as well as its advantages, models, and prospects in the context of teaching English. Possible ways of optimizing teaching English in a higher educational institution are offered. Examples of using online tools and services which proved to be efficient both for individual and group work are given. The authors provide overviews of Padlet, Google Classroom, Voki, Quizlet, Quizziz and Google Forms as well as list useful online platforms with educational video resources. Benefits and functional aspects of these resources are emphasized. Special attention is paid to the role of a teacher and the importance of material selection and interactivity. It is stated that the combination of traditional teaching methods and online technologies is an effective means of optimizing (choice of most rational forms and methods of learning, taking into account natural abilities and characteristics of students), intensifying (an increased amount of time is spent on independent work of students, a wide selection of educational material) and individualizing (the most appropriate selection of methods, forms, and means of teaching to achieve the desired results) the process of teaching of English. It is concluded that blended learning contributes to improving the quality of language learning as well as provides background for implementing the concept of lifelong learning. It also enhances students’ motivation and helps to organize their individual work.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
1281775
Germany Germany
777197907
Greece Greece
1777
Ireland Ireland
5129790
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
198607
United Kingdom United Kingdom
209639
United States United States
-349183255
Unknown Country Unknown Country
5129787

Downloads

France France
1
Germany Germany
255217962
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
53559
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1138332541
Unknown Country Unknown Country
15

Files

File Size Format Downloads
Andreyko_Skarloupina_blended_learning.pdf 232,32 kB Adobe PDF -883060999

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.