Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71563
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Тизерна реклама як складова сучасних рекламних комунікацій
Other Titles Teaser advertising as a component of modern advertising communications
Тизерная реклама как составляющая современных рекламных коммуникаций
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
Keywords рекламне повідомлення
рекламное сообщение
advertising message
рекламні комунікації
рекламные коммуникации
advertising communications
тизер
teaser
тизерна реклама
тизерная реклама
teaser advertising
соціалізація
социализация
socialization
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71563
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Тизерна реклама як складова сучасних рекламних комунікацій / Я.В. Яненко // Образ: науковий журнал / за ред. Н. Сидоренко, В. Садівничого. – Суми: Сумський державний університет, 2018. – Вип. 2 (28). – С. 118–125.
Abstract У статті визначено засоби впливу тизерної реклами як складової сучасних рекламних комунікацій, зокрема, формування у цільової аудиторії інтересу до рекламного повідомлення через загадку, інтригу, незавершену в рекламі дію. З’ясовано, що трансформування інтересу до тизеру цільової аудиторії у споживацький інтерес до рекламованого продукту відбувається через створення відповідних асоціацій та підкріплення їх у рекламних повідомленнях, що розкривають ідею тизеру. Уточнено, що для розміщення тизерної реклами компаніями-рекламодавцями переважно обираються медіа, для яких характерна постійність комунікацій із цільовою аудиторією. Особлива увага приділяється особливостям впливу тизерної реклами на процес соціалізації, які полягають у побудові комунікації із цільовою аудиторією через пропозицію звернути увагу на тизер та гейміфікацію.
В статье определены средства влияния тизерной рекламы как составляющей современных рекламных коммуникаций, в частности, формирование у целевой аудитории интереса к рекламному сообщению через загадку, интригу, незаконченное в рекламе действие. Выяснено, что трансформация интереса к тизеру целевой аудитории в потребительский интерес к рекламируемому продукту происходит через создание соответствующих ассоциаций и подкрепление их в рекламных сообщениях, раскрывающих идею тизера. Уточнено, что для размещения тизерной рекламы компаниями-рекламодателями преимущественно выбираются медиа, для которых характерно постоянство коммуникаций с целевой аудиторией. Особое внимание уделяется особенностям влияния тизерной рекламы на процесс социализации, которые заключаются в построении коммуникации с целевой аудиторией через предложение обратить внимание на тизер и геймификацию.
The article deals with the means of influence of teaser advertising as a component of modern advertising communications, in particular, the formation of the target audience of interest in the advertising message through a riddle, intrigue, unfinished action in advertising. It is found out that in advertising there is a transformation: from the interest of the target audience to the teaser - in the consumer interest in the advertised product. This happens through the creation of relevant associations and their support in advertising messages that reveal the idea of a teaser. It has been clarified that for the placement of teaser advertising, advertisers prefer to choose media, for which the constant communication with the target audience is characteristic. Particular attention is paid to the peculiarities of the influence of teaser advertising on the process of socialization. These features are to build communication with the target audience through a proposal to pay attention to the teaser and through gaming.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
338
United Kingdom United Kingdom
1085
United States United States
2169
Unknown Country Unknown Country
20

Downloads

Finland Finland
1
Germany Germany
2173
Poland Poland
2177
Ukraine Ukraine
3616
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2174
Unknown Country Unknown Country
11

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_2_18.pdf 445,3 kB Adobe PDF 10153

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.