Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72264
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комерціалізація в системі управління інноваційною діяльністю
Authors Олефіренко, О.М.
Нагорний, Є.І.
Shevliuha, Olena Hennadiivna
ORCID
Keywords комерціалізація
коммерциализация
commercialization
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72264
Publisher Мукачівський державний університет
License
Citation Олефіренко, О.М. Комерціалізація в системі управління інноваційною діяльністю [Електронний ресурс] / О.М. Олефіренко, Є.І. Нагорний, О.Г. Шевлюга // Економіка та суспільство. – 2018. – № 16. – Режим доступу: http://economyandsociety.in.ua/journal-16/23-stati-16/2020-olefirenko-o-m-nagornij-e-i-shevlyuga-o-g
Abstract У статті досліджено теоретичні засади комерціалізації інноваційної продукції, місце комерціалізації як заключного етапу інноваційному процесі підприємства, проаналізовано авторські підходи до визначення сутності комерціалізації. Подано загальну схему процесу комерціалізації інновацій. Запропоновано деталізувати цей процес за корпоративним, стратегічним, тактичним рівнями з метою прийняття відповідних управлінських рішень.
В статье исследованы теоретические основы коммерциализации инновационной продукции, место коммерциализации как заключительного этапа инновационном процессе предприятия, проанализированы авторские подходы к определению сущности коммерциализации. Представлена общая схема процесса коммерциализации инноваций. Предложено детализировать этот процесс с корпоративным, стратегическим, тактическим уровнями с целью принятия соответствующих управленческих решений.
The theoretical principles of the commercialization of innovative products, the place of commercialization as the final stage in the innovation process of the enterprise, the authors' approaches to the definition of the essence of commercialization are analyzed in the article. The general scheme of the process of innovations commercialization is presented. It is proposed to detail this process at the corporate, strategic, tactical levels in order to make appropriate managerial decisions.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
Germany Germany
623099
Ireland Ireland
8572
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
3439727
United Kingdom United Kingdom
1246207
United States United States
17813162
Unknown Country Unknown Country
3439726

Downloads

Czechia Czechia
298499
France France
9055828
Germany Germany
9055827
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
9055829
United Kingdom United Kingdom
1246208
United States United States
26570496
Unknown Country Unknown Country
17141

Files

File Size Format Downloads
Shevliuha_commercialization.pdf 372,82 kB Adobe PDF 55299830

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.