Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72537
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title A New Tourism Product Formation: Synergetic Possibilities of Business Environment
Authors Marharyta, V. Sharko
Pavlo, V. Shmulevych
ORCID
Keywords business environment
information
synergetic possibility
synergy
tourism product
бізнес-середовище
інформація
синергетична можливість
синергія
туристичний продукт
бизнес-среда
информация
синергетическая возможность
синергия
туристический продукт
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72537
Publisher Sumy State University
License
Citation Sharko, M.V. A New Tourism Product Formation: Synergetic Possibilities of Business Environment [Текст] / M.V. Sharko, P.V. Shmulevych// Механізм регулювання економіки. - 2018. - № 3. - С. 79-89. - doi.org/10.21272/mer.2018.80.03.
Abstract Бізнес-середовище – це система, яка має власну структуру і, відповідно, володіє синергією, тобто здатністю самоорганізації. Самоорганізація – унікальне явище у відкритих системах, яке вивчається відносно новою наукою синергетика. Інструменти, які вона пропонує, в економіці широко не використовуються. Розуміння будь-якої економіки як системи з певним рівнем синергії - це основа для розвитку нових видів економічної політики, особливо на регіональних рівнях у контексті прийняття центральними органами влади неефективних рішень у сфері розвитку. У даній роботі вивчаються конкретні синергетичні можливості бізнес-середовища, які стосуються формування нових туристичних продуктів. Унікальність кожної туристичної дестинації підкреслює важливість участі регіонів і територіальних громад в її популяризації. Дане дослідження докладно описує синергетичні можливості бізнес-середовища на регіональному рівні, які можуть бути використані для створення абсолютно нових туристичних дестинацій. Виявлено важливість інформаційних потоків. Організаційні процеси розподілу інформації пропонуються нами у якості основного принципу ефективного використання синергетичних можливостей навколишньої системи при виведенні на ринок нових екологічних продуктів (конкретних івентів і загалом дестинацій) в туристичному контексті. Умови, у яких можливі вищезгадані процеси, вивчаються на прикладі Херсонської області та процесі організації конкретного фестивалю на півдні України в 2017 році – Міжнародного фестивалю повітряних зміїв Tryhutty. Херсонська область та Україна взагалі володіють величезним туристичним потенціалом, який досі не реалізований. Таким чином, розробка нових інструментів для створення нових туристичних продуктів є актуальною. Деякі підходи до використання синергії в туризмі пропонуються на основі українського та індійського досвіду.
Бизнес-среда – это система, которая имеет собственную структуру и, следовательно, обладает синергией, т. е. способностью к самоорганизации. Самоорганизация – уникальное явление в открытых системах, которое изучается относительно новой наукой синергетика. Инструменты, которые она предлагает, в экономике широко не используются. Понимание любой экономики как системы с определенным уровнем синергии – это основа для развития новых видов экономической политики, особенно на региональных уровнях в контексте принятия центральными органами власти неэффективных решений в сфере развития. В данной работе изучаются конкретные синергетические возможности бизнес-среды, которые имеют отношение к формированию новых туристических продуктов. Уникальность каждой туристической дестинации подчеркивает важность участия регионов и территориальных общин в ее популяризации. Данное исследование подробное описывает синергетические возможности бизнес-среды на региональном уровне, которые могут быть использованы для создания совершенно новых туристических дестинаций. Выявлена важность информационных потоков. Организационные процессы распределения информации предлагаются нами в качестве ведущего принципа эффективного использования синергетических возможностей окружающей системы при выведении на рынок новых экологических продуктов (конкретных ивентов и в общем дестинаций) в туристическом контексте. Условия, в которых возможны вышеупомянутые процессы, изучаются на примере Херсонской области и процессе организации конкретного фестиваля на юге Украины в 2017 году – Международного фестиваля воздушных змеев Tryhutty. Херсонская область и Украина вообще обладают огромным туристическим потенциалом, который до сих пор не реализован. Таким образом, разработка новых инструментов для создания новых туристических продуктов является актуальной. Некоторые подходы к использованию синергии в туризме предлагаются на основе украинского и индийского опыта.
The business environment is a system that has its own structure and therefore, possesses synergy, i.e. the ability to self-organize. Self-organization is a unique happening in open systems that are studied by relatively new interdisciplinary science of Synergetics. The tools that it suggests are not widely used in Economics. Understanding of any economy as a system with some level of synergy is a core for the development of new policies, especially at regional levels while central government bodies provide nonefficient development decision-making. This work studies specific synergetic possibilities of the business environment that are relevant for the formation of new tourism products. The uniqueness of every touristic destination emphases the importance of regions as well as communities in its popularization. This study gives a detailed description of synergetic possibilities of business environment on a regional level that can be used for the development of brand-new tourism destinations. The importance of information flows is revealed. The organizational processes in the distribution of information are assumed as a leading principle of effective use of synergetic possibilities of a surrounding system while presenting new ecological products (particular events and destinations in general) in a tourism context. The conditions, in which the mentioned is possible, are also explored on the example of Kherson region in Ukraine and organization process of the specific festival in its southern part in 2017 – Tryhutty International Kite Festival. Kherson region and Ukraine at all have huge tourism potential that is still not realized. Thus, the development of new tools for brand-new tourism products formation is up-to-date. Approaches to using the synergy in tourism are proposed based on Ukrainian and Indian experiences.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Argentina Argentina
1
China China
-834351895
Czechia Czechia
1
Germany Germany
203639
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
9304
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1702039722
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
9298
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
625462982
United Kingdom United Kingdom
2104665103
United States United States
-41808331
Unknown Country Unknown Country
-1166601382
Vietnam Vietnam
304225

Downloads

China China
-834351894
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
439259246
United Kingdom United Kingdom
2104665104
United States United States
-834351895
Unknown Country Unknown Country
-1166601381
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Marharyta_synergetic.pdf 476,86 kB Adobe PDF -291380816

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.