Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72838
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Питання правового стимулювання електрифікації міського пасажирського транспорту України
Other Titles Вопросы правового стимулирования электрификации городского пассажирского транспорта Украины
The issues of legal stimulation of electrification of city passenger transport of Ukraine
Authors Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
Derevyanko, Bogdan Volodymyrovych
Keywords міський пасажирський транспорт
городской пассажирский транспорт
city passenger transport
електрифікація
электрификация
electrification
Господарський кодекс України
Хозяйственный кодекс Украины
Economic Code of Ukraine
засоби регулюючого впливу держави
средства регулирующего воздействия государства
means of regulating state influence
енергетична та економічна незалежність держави
энергетическая и экономическая независимость государства
energy and economic independence of the state
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72838
Publisher Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України
License
Citation Деревянко, Б.В. Питання правового стимулювання електрифікації міського пасажирського транспорту України [Текст] / Б.В. Деревянко // Травневі правові читання: матеріали Міжвузівської науково-практичної конференції здобувачів та викладачів закладів вищої освіти. – Черкаси: ЧІПБ імені Героїв Чорнобиля НУЦЗ України, – 2019. – С. 67–70.
Abstract Зроблено висновок, що найбільш ефективним у вирішенні завдань електрифікації міського пасажирського транспорту сьогодні буде застосування до відповідних державних, комунальних та приватних підприємств засобів регулюючого впливу держави на діяльність суб’єктів господарювання, основні з яких названо Господарським кодексом України у пункті 2 статті 12, та статтях 13-17. Завдяки їм та іншим засобам через імперативні та диспозитивні методи управління економікою можна буде знизити споживання вуглеводнів у сфері міського пасажирського транспорту, провести його електрифікацію та забезпечити енергетичну та економічну незалежність держави.
Сделан вывод, что наиболее эффективным в решении задач электрификации городского пассажирского транспорта сегодня будет применение к соответствующим государственным, коммунальным и частным предприятиям средств регулирующего воздействия государства на деятельность субъектов хозяйствования, основные из которых названы Хозяйственным кодексом Украины в пункте 2 статьи 12 и статьях 13-17. Благодаря им и другим средствам через императивные и диспозитивные методы управления экономикой можно будет снизить потребление углеводородов в сфере городского пассажирского транспорта, провести его электрификацию и обеспечить энергетическую и экономическую независимость государства.
It is concluded that the most effective in solving the problems of urban passenger transport electrification today will be the use of the means of regulatory influence of the state on the activity of economic entities to the relevant state, communal and private enterprises, the main ones of which are called the Economic Code of Ukraine in paragraph 2 of Article 12, and in the articles 13-17. Thanks to them and other means through imperative and disposable methods of economic management, it will be possible to reduce the consumption of hydrocarbons in the area of urban passenger transport, to carry out its electrification and to ensure the energy and economic independence of the state.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

Czechia Czechia
1
France France
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
492
United Kingdom United Kingdom
1070
United States United States
1068
Unknown Country Unknown Country
39

Downloads

Belarus Belarus
1
Czechia Czechia
2674
Ukraine Ukraine
491
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
16

Files

File Size Format Downloads
Derevyanko__05.2019.pdf 232,83 kB Adobe PDF 3184

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.