Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73189
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Масова організована комунікація: детабуїзація "жіночого питання"
Other Titles Mass Organized Communication: no Longer Taboo of the "Woman Question"
Authors Федотова, Н.
ORCID
Keywords масова організована комунікація
табу
гендер
журналістика
мас-медіа
mass organized communication
taboo
gender
journalism
mass media
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73189
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Федотова, Н. Масова організована комунікація: детабуїзація "жіночого питання" [Текст] / Н. Федотова // Образ. - 2018. - Вип. 2 (28). - С. 55-61. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-2(28)-55-61
Abstract Актуальність дослідження визначається необхідністю вивчення заборон і табу, використовуваних у масовій організованій комунікації, що стосуються "жіночого питання". Мета – показати детабуїзацію "жіночих питань" у системі масової організованої комунікації на основі мас-медійних текстів. Вирішення сформульованих завдань вимагало залучення порівняльного й описового методів, прийомів аналізу й синтезу. Проведена робота підтвердила, що співвідносно до гендерної складової табуїзація/детабуїзація у тому сегменті масової організованої комунікації, що поширюється через ЗМІ, будується на забороні/дозволі певних осіб, дій, процесів, предметів, станів, тем, висловлювань тощо. Стирання табу в масовій організованій комунікації свідчить про трансформацію, щодо посилення, перш за все такої її функції, як поширення знання про дійсність.
The relevance of the research is defined by the need to study prohibitions and taboos related to the "woman question" that are used in mass organized communication. The aim of the research is to demonstrate detabooing of the "woman question" in the system of mass organized communication on the basis of mass media texts.Comparative and descriptive methods, as well as analysis and synthesis, have been used to solve the stated tasks. The study has confirmed that in relation to the gender component, tabooing/detabooing in the segment of mass organized communication that is spread through mass media is based on prohibiting/allowing certain individuals, actions, procecces, objects, conditions, topics, utterances, etc. Detabooing in mass organized communication indicates a transformation as to the strengthening of its functions, in particular the function of spreading the knowledge about the reality.
Appears in Collections: Образ

Views

Belgium Belgium
1
Germany Germany
2085
Greece Greece
4168
Ireland Ireland
53394
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
56216850
Ukraine Ukraine
11914496
United Kingdom United Kingdom
2109995
United States United States
130737418
Unknown Country Unknown Country
4219572

Downloads

Austria Austria
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
11914497
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
19609421
Unknown Country Unknown Country
2

Files

File Size Format Downloads
Fedotova_Obraz_2018_2.pdf 843.46 kB Adobe PDF 31523924

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.