Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73201
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сучасні тенденції в німецькому альтернативному мас-медійному дискурсі
Other Titles Modern Trends in the German Alternative Mass Media Discourse
Authors Bondarenko, Yuliia Stanislavivna
ORCID
Keywords альтернативна преса
Інтернет-медіа
конвергентність
партиципарна модель комунікації
alternative press
Internet media
convergence
participated (horizontal) communication model
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73201
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Бондаренко, Ю. Сучасні тенденції в німецькому альтернативному мас-медійному дискурсі [Текст] / Ю. Бондаренко // Образ. - 2018. - Вип. 2 (28). - С. 62-68. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-2(28)-62-68
Abstract Розглядаються причини переходу традиційних ЗМІ в онлайн-режим, які були характерні не лише для традиційних друкованих медіа, а й німецького альтернативного медіасегменту в середині 90-х років ХХ століття. Підкреслюється, що альтернативна німецька преса на сучасному етапі розвитку мас-медійного дискурсу майже уся репрезентована в онлайн-просторі. Наголошується на тому, що існують такі дві форми альтернативних онлайн-медіа: онлайн-видання, які виникли на грунті офлайн-прототипів, та видання, що є частиною самостійних веб-ресурсів. З’ясовано, що видання-"гібриди" репрезентовані такими типологічними групами: видання-візитки, власне веб-версії, змішані видання, що контамінують як власне веб-версію, так і PDF- та Flach-варіанти та розширені (модифіковані) веб-версії офлайнових видань. Соціокомунікаційною сутністю альтернативних медіа є партиципарна (горизонтальна) модель комунікації.
The reasons for the transition of traditional media to the online mode, which were typical not only for traditional printed media, but also for the German alternative media segment in the mid-1990s were considered. It is emphasized that the alternative German press at the present stage of the development of mass media discourse is almost entirely represented in the online space. It is noted that there are two forms of alternative online media: online publications that originate from offline prototypes, and publications that are a part of independent web resources. It was found out that the hybrids are represented by such typological groups as: business card issues, actual web versions, mixed issues that have both the web version itself, and PDF and Flach versions and the extended (modified) web versions of offline publications . The sociocommunicative essence of alternative media is a participated (horizontal) communication model.
Appears in Collections: Образ

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
935
Ireland Ireland
10989
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
168571
United Kingdom United Kingdom
84519
United States United States
939187
Unknown Country Unknown Country
168570

Downloads

China China
59502
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
505596
United Kingdom United Kingdom
933
United States United States
1372774
Unknown Country Unknown Country
1869

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko_Obraz_2018_2.pdf 841 kB Adobe PDF 1940677

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.