Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74857
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості та перспективи розвитку екологічного маркетингу
Other Titles Features and prospects of development of environmental marketing
Authors Третьякова, Ю.В.
ORCID
Keywords
Type Masters thesis
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74857
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Третьякова, Ю.В. Особоивості та перспективи розвитку екологічного маркетингу [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.030507 – маркетинг / Ю.В. Третьякова; наук. керівник Н.С. Ілляшенко. – Суми: СумДУ, 2019 – 85с
Abstract Дипломна робота містить 85 сторінок, 3 розділи, 13 рисунків, 3 таблиці, використано 70 джерел. Об’єкт дослідження - екологічний маркетинг. Мета дослідження - дослідити особливості та перспективи розвитку екологічного маркетингу. Основними методами дослідження є системний аналіз, узагальнення порівняльний метод. синтез, демонстраційний та інші. У розділі 1 «Теоретичні основи екологічного маркетингу» розкривається сутність поняття «екологічний маркетинг», також розглянуті передумови розвитку соціально відповідального маркетингу. У цьому розділі автор наводить складові концепції соціально відповідального маркетингу. У розділі 2 «Особливості комплексу екологічного маркетингу» детально розписані складові комплексу екологічного маркетингу, обгрунтована екологічна сертифікація як основа товарної політики та підвищення ціни як фактор екологічності. Також автор розкриває особливості політики просування та збуту екологічної продукції. У 3 розділі «Дослідження розвитку екологічного маркетингу» наводяться автором приклади видів та характеристик екологічних товарів, а також сертифікації, різновидів упаковки та маркування екологічних товарів. Також автор запропонував перспективні напрями розвитку екологічного маркетингу в Україні. Результати одержані в роботі, містять новизну, що полягає в описуванні видів, характеристик, різновидів упаковки та маркування екологічних товарів на конкретних прикладах, що може більш наочно представляти інформацію, наприклад викладаючи «екологічний маркетинг» у ВНЗ. Також перспективні напрямки розвитку екологічного напряму, з-запропоноваві в роботі, можуть бути використані вітчизняними підприємствами у своїй діяльності.
Дипломная работа содержит 85 страниц, 3 главы, 13 рисунков, 3 таблицы, использовано 70 источников. Объект исследования - экологический маркетинг. Цель исследования - исследовать особенности и перспективы развития экологического маркетинга. Основными методами исследования является системный анализ, обобщение сравнительный метод. синтез, демонстрационный и другие. В разделе 1 «Теоретические основы экологического маркетинга» раскрывается сущность понятия «экологический маркетинг», также рассмотрены предпосылки развития социально ответственного маркетинга. В этом разделе автор приводит составляющие концепции социально ответственного маркетинга. В разделе 2 «Особенности комплекса экологического маркетинга» подробно расписаны составляющие комплекса экологического маркетинга, обоснована экологическая сертификация как основа товарной политики и повышение цены как фактор экологичности. Также автор раскрывает особенности политики продвижения и сбыта экологической продукции. В 3 главе «Исследование развития экологического маркетинга» приводятся автором примеры видов и характеристик экологических товаров, а также сертификации, разновидностей упаковки и маркировки экологических товаров. Также автор предложил перспективные направления развития экологического маркетинга в Украине. Результаты полученные в работе, содержат новизну, заключающийся в описании видов, характеристик, разновидностей упаковки и маркировки экологических товаров на конкретных примерах, что может более наглядно представлять информацию, например излагая «экологический маркетинг» в вузе. Также перспективные направления развития экологического направления, из-запропоновави в работе, могут быть использованы отечественными предприятиями в своей деятельности.
The thesis contains 85 pages, 3 sections, 13 drawings, 3 tables, 70 sources were used. The object of study is environmental marketing. The purpose of the study is to explore the features and perspectives of the development of environmental marketing. The main methods of research are systematic analysis, generalization of comparative method. synthesis, demonstration and others. Section 1 "Theoretical Foundations of Environmental Marketing" reveals the essence of the concept of "environmental marketing", and discusses the prerequisites for the development of socially responsible marketing. In this section, the author outlines the concepts of socially responsible marketing. Section 2 "Features of the environmental marketing complex" details the components of the environmental marketing complex, substantiates environmental certification as the basis of commodity policy and raising prices as a factor of environmental friendliness. The author also reveals the peculiarities of the environmental promotion and marketing policy. In Section 3, “Environmental Marketing Research,” the author gives examples of the types and characteristics of eco-products, as well as certification, packaging and eco-labeling. The author also suggested perspective directions of development of environmental marketing in Ukraine. The results obtained in the paper contain a novelty, which is to describe the types, characteristics, varieties of packaging and labeling of environmental goods in specific examples, which can more clearly present information, such as teaching "environmental marketing" in universities. Also perspective directions of development of ecological direction, offered in the work, can be used by domestic enterprises in their activity.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
758106331
Greece Greece
114031
Ireland Ireland
115628102
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
935868869
Romania Romania
1
Slovakia Slovakia
6068
Tanzania Tanzania
1516
Ukraine Ukraine
715508364
United Kingdom United Kingdom
148118
United States United States
1912024971
Unknown Country Unknown Country
41

Downloads

Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
533756
Poland Poland
1
Slovakia Slovakia
1
Tanzania Tanzania
1
Ukraine Ukraine
715508365
United Kingdom United Kingdom
191232
United States United States
1912024970
Unknown Country Unknown Country
142439132

Files

File Size Format Downloads
Tretyakova_Masters_thesis.pdf 387.66 MB Adobe PDF -1524269837

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.