Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77997
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов
Other Titles Independent external evaluation of foreign languages
Authors Ігнатенко, Д.В.
ORCID
Keywords оцінювання знань
оценивания знаний
assessment of knowledge
загальноосвітні школи
общеобразовательные школы
comprehensive schools
ЗНО
ЕГЭ
Centralized Testing
іноземні мови
иностранные языки
foreign languages
університет
университет
university
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77997
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Ігнатенко, Д.В. Зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Д.В. Ігнатенко; наук. керівник C.О. Швачко – 2020 – 25 с.
Abstract У бакалаврській роботі розглядаються особливості зовнішнього незалежного оцінювання з метою проаналізувати систему ЗНО. Для досягнення мети дослідження було використано низку методів: загальнонаукові методи дослідження – аналіз, синтез, порівняння, класифікація та узагальнення, необхідні для офіційних і нормативних документів, що регламентують проведення зовнішнього незалежного оцінювання термінологічний аналіз, який допоміг розкрити сутність досліджуваних педагогічних явищ шляхом виявлення й уточнення основних понять; структурно-логічний метод, який використовувався для визначення поточного стану та перспектив подальшого розвитку системи забезпечення якості викладання англійської мови як іноземної, порівняльний аналіз, за допомогою якого було визначено спільні риси й відмінності в оцінюванні знань учнів з англійської мови в загальноосвітніх школах України.Мета: роаналізувати систему зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов. Теоретичне значення: Теоретичне значення проведеного дослідження полягає в тому, що в ньому зроблено аналіз зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов, пропонований у роботі теоретичний матеріал і відповідні висновки можуть бути використані в ході підготовки до ЗНО.
В бакалаврской работе рассматриваются особенности внешнего независимого оценивания с целью проанализировать систему ВНО. Для достижения цели исследования были использованы ряд методов: общенаучные методы исследования - анализ, синтез, сравнение, классификация и обобщение, необходимые для официальных и нормативных документов, регламентирующих проведение внешнего независимого оценивания терминологический анализ, который помог раскрыть сущность исследуемых педагогических явлений путем выявления и уточнения основных понятий; структурно-логический метод, который использовался для определения текущего состояния и перспектив дальнейшего развития системы обеспечения качества преподавания английского языка как иностранного, сравнительный анализ, с помощью которого были определены общие черты и различия в оценке знаний учащихся по английскому языку в общеобразовательных школах Украины. Цель: проанализировать систему внешнего независимого оценивания по иностранным языкам.Теоретическое значение: Теоретическое значение проведенного исследования заключается в том, что в нем сделан анализ внешнего независимого оценивания по иностранным языкам, предлагаемый в работе теоретический материал и соответствующие выводы могут быть использованы в ходе подготовки к ВНО.
The bachelor's work examines the features of external independent evaluation in order to analyze the system of UPE. To achieve the goal of the study, a number of methods were used: general scientific research methods - analysis, synthesis, comparison, classification and generalization, necessary for official and normative documents governing external independent assessment of terminological analysis, which helped to reveal the essence of the studied pedagogical phenomena by identifying and clarifying the main concepts; structural-logical method, which was used to determine the current state and prospects for further development of the quality assurance system for teaching English as a foreign language, a comparative analysis, which was used to identify common features and differences in assessing students' knowledge of English in secondary schools of Ukraine.Theoretical meaning: The theoretical significance of the study lies in the fact that it made an analysis of external independent assessment in foreign languages, the theoretical material proposed in the work and the corresponding conclusions can be used in preparation for the UPE.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
China China
31210824
Cyprus Cyprus
1
Denmark Denmark
1
Germany Germany
138043
Greece Greece
674
Ireland Ireland
69022
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
8338979
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
2352840
United States United States
46816070
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
31210824
Germany Germany
15605583
Lithuania Lithuania
138042
Netherlands Netherlands
15605588
Romania Romania
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
88926462
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
46816068

Files

File Size Format Downloads
Ignatenko_Bachelous_paper.pdf 257,93 kB Adobe PDF 198302574

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.