Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78209
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Динаміка розвитку форм дистанційного навчання іноземних мов в ХХІ столітті |
Authors |
Кучерук, О.О.
|
ORCID | |
Keywords |
дистанційна освіта дистанционное образование distance education електронне навчання электронное обучение e-learning змішане навчання смешанное обучение blended learning |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78209 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Кучерук, О.О. Динаміка розвитку форм дистанційного навчання іноземних мов в ХХІ столітті [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / О.О. Кучерук; наук. керівник О.М. Медвідь. - Суми: СумДУ, 2020. - 63 с. |
Abstract |
Мета: визначити найдоцільніші та найефективніші форми дистанційного навчання на сучасному етапі активного становлення та розбудови системи дистанційної освіти.
Актуальність роботи: в умовах інформатизації суспільства та складного епідеміологічного становища традиційна система освіти не може задовольнити потребу особистості у постійному навчанні та розвитку. Саме тому в освітню сферу зараз активно впроваджуються ІКТ й стрімко розвивається нова система – дистанційна освіта.
Теоретичне значення: матеріал роботи допоможе у визначенні термінологічної системи дистанційної освіти та окресленні ключових характеристик дистанційного навчання з метою його майбутнього ґрунтовного аналізу. Цель: определить самые оптимальные и эффективные формы дистанционного обучения на современном этапе активного становления и развития системы дистанционного образования. Актуальность работы: в условиях информатизации общества и сложной эпидемиологической ситуации традиционная система образования не может удовлетворить потребность личности в постоянном обучении и развитии. Именно поэтому в образовательную сферу сейчас активно внедряются ИКТ и стремительно развивается новая система – дистанционное образование. Теоретическое значение: материал работы поможет в определении терминологической системы дистанционного образования и ключевых характеристик дистанционного обучения с целью его основательного анализа в будущем. Goal: to determine the most optimal and effective forms of distance learning at the current stage of active formation and development of the distance education system. Relevance: the traditional education system cannot meet the individual's need for constant training and development in the conditions of informatisation of society and a complex epidemiological situation. That is why ICTs are being actively introduced into the educational sphere and a new system – distance education – is rapidly developing. Theoretical meaning: the material of this work helps in defining the terminology of distance education and the key characteristics of distance learning in order to analyze it thoroughly in future. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
![Azerbaijan](/flags/az.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
8446759
![Greece](/flags/gr.gif)
131
![Hong Kong SAR China](/flags/hk.gif)
63
![Ireland](/flags/ie.gif)
44924308
![Italy](/flags/it.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Singapore](/flags/sg.gif)
4223378
![Ukraine](/flags/ua.gif)
1051836
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
285410
![United States](/flags/us.gif)
30908913
![Unknown Country](/flags/--.gif)
1
Downloads
![Australia](/flags/au.gif)
939
![Azerbaijan](/flags/az.gif)
1
![Croatia](/flags/hr.gif)
1
![Czechia](/flags/cz.gif)
15627
![Finland](/flags/fi.gif)
15627
![France](/flags/fr.gif)
1532856
![Germany](/flags/de.gif)
44924308
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Poland](/flags/pl.gif)
4223377
![Ukraine](/flags/ua.gif)
44924308
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
285411
![United States](/flags/us.gif)
44924309
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kucheruk_Bachalor_Paper.pdf | 2,58 MB | Adobe PDF | 140846765 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.