Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80691
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інформаційні технології в підприємницьких структурах
Authors Onishchenko, Marharyta Leonidivna  
Березюк, С.В.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5922-4840
Keywords інформаційні технології
информационные технологии
Information technologies
телекомунікаційні послуги
телекоммуникационные услуги
telecommunication services
підприємство
предприятие
enterprise
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80691
Publisher Вінницький національний аграрний університет
License Copyright not evaluated
Citation Оніщенко, М.Л. Інформаційні технології в підприємницьких структурах [Текст] / М.Л. Оніщенко, С.В. Березюк. // Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. – 2020. – № 2. – С. 118-131
Abstract У статті розглянуто зарубіжний та вітчизняний досвід розвитку ІТ-ринку з огляду на інформатизацію суспільства як одну із найбільш характерних особливостей сучасного розвитку суспільних відносин, коли інтелектуальна складова стає основою для подальшого удосконалення науково-технічних та технологічних розробок. Визначено основні відмінні особливості форм присвоєння та відчуження інформаційного продукту в суспільстві. Акцентовано увагу на структурі світового ринку інформаційних та телекомунікаційних послуг, динаміці обсягу їх експорту, визначена домінуюча затребуваність світового ІТ ринку на програмне забезпечення, ІТ-обслуговування, загальний ІТ
В статье рассмотрен зарубежный и отечественный опыт развития ИТ-рынка, информатизация общества как одна из наиболее характерных особенностей современного развития общественных отношений, когда интеллектуальная составляющая становится основанием для дальнейшего усовершенствования научно-технических и технологических разработок. Определены основные особенности форм присвоения и отчуждения информационного продукта в обществе, его отличительные особенности на современном этапе. Акцентировано внимание на структуре мирового рынка информационных и телекоммуникационных услуг, динамике объема их экспорта, определена доминирующая затребованость мирового ИТ-рынка на программное обеспечение, ИТ-обслуживание, общий ИТ.
The article deals with the foreign and domestic experience of IT market development from the point of view of informatization of society as one of the most characteristic features of modern development of public relations, when the intellectual component becomes the basis for further improvement of scientific and technical and technological developments. The main distinctive features of the forms of appropriation and alienation of the information product in society are determined. The attention is focused on the structure of the world market of information and telecommunication services, the dynamics of their exports, the dominant demand of the world IT market for software, IT services and general IT.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
121
Greece Greece
1
Ireland Ireland
863
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
47138
United Kingdom United Kingdom
4686
United States United States
25911
Unknown Country Unknown Country
245

Downloads

Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
25909
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
25909

Files

File Size Format Downloads
Onishchenkо_technologies_paper.pdf 1,24 MB Adobe PDF 51820

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.