Відповідальність соціальної мережі як розповсюджувача комерційної реклами
No Thumbnail Available
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Сумський державний університет
Article
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
У статті досліджуються питання щодо меж участі держави і впливу правового регулювання на
розвиток Інтернету взагалі і соціальних мереж зокрема. Зроблено спробу визначити характер і
міру регулювання поширення інформації через соціальні мережі, а також доцільність контролю
над віртуальним простором з боку держави. Проведено аналіз існуючих правових норм щодо
регулювання реклами в мережі Інтернет з урахуванням особливостей реклами в соціальних
мережах
The article examines the limits of state participation and the impact of legal regulation on development of the Internet in general and social networks in particular. An attempt is made to determine the nature of and the degree of regulation of the dissemination of information through social networks, as well as the appropriateness of control over cyberspace by the state. The analysis of the existing legal norms concerning regulation of advertising on the Internet, taking into account the peculiarities of advertising in social networks
The article examines the limits of state participation and the impact of legal regulation on development of the Internet in general and social networks in particular. An attempt is made to determine the nature of and the degree of regulation of the dissemination of information through social networks, as well as the appropriateness of control over cyberspace by the state. The analysis of the existing legal norms concerning regulation of advertising on the Internet, taking into account the peculiarities of advertising in social networks
Keywords
соціальні мережі, социальные сети, social networks, інтернет-реклама, интернет-реклама, online advertising, електронна комерція, электронная коммерция, e-commerce, правове регулювання, правовое регулирование, legal regulation, реклама, advertising
Citation
Маланчук Т.В. Відповідальність соціальної мережі як розповсюджувача комерційної реклами // Правові горизонти. 2020. №24. С. 41-46. DOI: http://www.doi.org/10.21272/legalhorizons.2020.i24.p41