Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83805
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Процес маркетингового управління в закладах служби крові
Authors Khomenko, Liliia Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5690-1105
Keywords маркетинговий менедмжент
marketing management
служба крові
маркетинговый менеджмент
служба крови
blood service
Type Conference Papers
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83805
Publisher Barca Academy Publishing
License Copyright not evaluated
Citation Хоменко Л. Процес маркетингового управління в закладах служби крові. Proceedings of the 2nd International scientific and practical conference. Barca Academy Publishing. Madrid, Spain. 2021. Pp. 565-571. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-results-of-modern-scientific-research-and-development-2-4-maya-2021-goda-madrid-ispaniya-arhiv/.
Abstract Все більше підприємств некомерційного сектору розуміють ключову роль маркетингової орієнтації діяльності та необхідності впровадження маркетингу. Метою роботи є систематизація теоретичних підходів до процесу управління маркетингом та розроблення моделі управління маркетингом служби крові. У статті проведено аналіз підходів до процесу маркетингового управління комерційних підприємств. На основі дослідження подано власну послідовність етапів маркетингового управління закладів служби крові як процесу формування і спрямування системної маркетингової взаємодії персоналу, постачальників, клієнтів та інших стейкхолдерівДля управління маркетинговою діяльністю закладів служби крові можна запропонувати наступну послідовність етапів: 1) аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища закладу; 2) встановлення цілей щодо цільових аудиторій (постачальники, персонал, клієнти, інші стейкхолдери); 3) планування: асортименту, цін, розподілу, просування іміджу закладу, залучення та розвиток постачальників, роботи з персоналом закладу та стейкхолдерами (розроблення програм маркетингу); 4) реалізація програм маркетингу щодо постачальників, персоналу та його найближчого оточення, стейкхолдерів, налагодження зворотного зв’язку з клієнтами; 5) контроль за результатами програм; 6) оцінка ефективності за показниками.
Все больше предприятий некоммерческого сектора понимают ключевую роль маркетинговой ориентации деятельности и необходимости внедрения маркетинга. Целью работы является систематизация теоретических подходов к процессу управления маркетингом и разработка модели управления маркетингом службы крови. В статье проведен анализ подходов к процессу маркетингового управления коммерческих предприятий. На основе исследования представлена собственная последовательность этапов маркетингового управления учреждений службы крови как процесса формирования и направления системного маркетингового взаимодействия персонала, поставщиков, клиентов и других стейкхолдеров. Для управления маркетинговой деятельностью учреждений службы крови можно предложить следующую последовательность этапов: 1) анализ внешней и внутренней среды учреждения; 2) установление целей по целевым аудиториям (поставщики, персонал, клиенты, другие стейкхолдеры) 3) планирование: ассортимента, цен, распределения, продвижения имиджа учреждения, привлечения и развития поставщиков, работы с персоналом и стейкхолдерами (разработка программ маркетинга); 4) реализация программ маркетинга по поставщикам, персоналу и его ближайшему окружению, стейкхолдеров, налаживание обратной связи с клиентами; 5) контроль за результатами программ; 6) оценка эффективности по показателям.
More and more non-profit enterprises understand the key role of marketing orientation and the need for marketing. The work aims to systematize theoretical approaches to the marketing management process and develop a marketing management model of the blood service. The article analyzes the approaches to the marketing management process of commercial enterprises. Based on the study, the following sequence of stages of marketing management of blood service establishments as a process of formation and direction of system marketing interaction of staff, suppliers, customers, and other stakeholders is presented. 2) setting goals for target audiences (suppliers, staff, customers, other stakeholders); 3) planning: range, prices, distribution, promotion of the image of the institution, attraction, and development of suppliers, work with staff and stakeholders (development of marketing programs); 4) implementation of marketing programs for suppliers, staff and their immediate environment, stakeholders, establishing feedback with customers; 5) control over the results of programs; 6) evaluation of efficiency by indicators.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
11847
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
155
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
2080840
United Kingdom United Kingdom
32592
United States United States
3710517
Unknown Country Unknown Country
186986

Downloads

France France
32590
Germany Germany
1398087
Italy Italy
32590
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
152
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
6022943
United Kingdom United Kingdom
1867
United States United States
1398087

Files

File Size Format Downloads
Khomenko_Proces.pdf 696,44 kB Adobe PDF 8886318

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.