Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86020
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Environmental management and social marketing: a bibliometric analysis
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Aleksandrov, Vadym Trofymovych  
Keywords здорова поведінка
здоровое поведение
healthy behavior
промоція здорового способу життя
промоция здорового способа жизни
healthy lifestyle promotion
VOSviewer
SciMAT
цитування
цитирование
citation
Type Conference Papers
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86020
Publisher
License Copyright not evaluated
Citation Letunovska N., Lyuolyov O., Pimonenko T., Aleksandrov V. (2021). Environmental management and social marketing: a bibliometric analysis. E3S Web of Conferences 234, ICIES 2020. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202123400008.
Abstract Основною метою дослідження є аналіз динаміки публікаційної активності в сфері екологічного менеджменту та соціального маркетингу в їх взаємозв’язку. Автори проаналізували оригінальні ключові слова у сфері екологічного менеджменту та соціального маркетингу. Вони провели аналіз робіт у наукометричній базі даних Scopus з подальшим використанням вбудованої в базу даних аналітики, а також сучасного програмного забезпечення для бібліометричного аналізу VOSviewer та SciMAT. Це дослідження включало багато робіт, опублікованих сімома мовами в галузі економіки та екології (також з урахуванням робіт з міждисциплінарної категорії для більш повного включення всіх можливих робіт). Аналіз виявив популярність використання цих категорій серед авторів із різних країн, які проводили дослідження впродовж багатьох років. Виокремлено шість кластерів співпраці країн. Перелічено журнали з найбільш масовими цитуваннями аналізованих категорій. Спостерігається стабільна динаміка кількості досліджень у цих категоріях у підперіод 2011-2016 рр. Проте тенденції до 2020 року показують, що популярність досліджень, а головне, їхня актуальність залишаться на піку в наступні роки.
Основная цель исследования - проанализировать структуру и динамику научных публикаций в области экологического менеджмента и социального маркетинга в их взаимосвязи. Авторы проанализировали оригинальные ключевые слова в области экологического менеджмента и социального маркетинга. Был проведен анализ работ в наукометрической базе данных Scopus с последующим использованием аналитики, встроенной в базу данных, а также современного программного обеспечения для библиометрического анализа VOSviewer и SciMAT. Это исследование включало множество статей, опубликованных на семи языках в области экономики и экологии (также с учетом работ из междисциплинарной категории, чтобы более полно включить все возможные статьи). Анализ выявил популярность использования этих категорий у авторов из разных стран, проводивших исследования на протяжении многих лет. Перечислены шесть кластеров коллаборации стран. Перечислены журналы с наиболее массовым цитированием анализируемых категорий. Наблюдается стабильная динамика количества исследований по данным категориям в подпериоде 2011-2016 гг. Однако тенденции до 2020 года показывают, что популярность исследований, а главное, их актуальность в последующие годы останутся на пике. Исследование может стать основой для дальнейших исследований в области использования принципов маркетинга для углубления теории экологического менеджмента.
The primary purpose of this study is to analyze the structure and dynamics of scientific publications in the field of environmental management and social marketing in their relationship. The authors analyzed the original keywords in the field of environmental management and social marketing. They carried out the analysis of works in the Scopus scientometric database with the subsequent use of the analytics built in the database, as well as modern software for bibliometric analysis VOSviewer and SciMAT. This study included many papers published in seven languages in the field of economics and ecology (also taking into account works from the interdisciplinary category to more fully include all possible papers). Library analysis has revealed the popularity of the use of these categories with authors from different countries with research over the years. Listed six clusters of a collaboration of countries by co-authorship. The journals with the most massive citations of the analyzed categories are listed. There is a stable dynamics of the number of studies in these categories in the subperiod 2011-2016. However, current trends until 2020 show that the popularity of research, and most importantly, their relevance will remain at the peak in subsequent years. The study may be the basis for further research in the use of marketing principles to deepen the theory of environmental management.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
32081940
Austria Austria
32081956
Brazil Brazil
32081969
China China
32081936
Egypt Egypt
15484
Ethiopia Ethiopia
482178338
France France
482178328
Germany Germany
32081960
India India
482178341
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
32081933
Iraq Iraq
79
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Jordan Jordan
482178327
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
804823
Mexico Mexico
482178343
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
32081935
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
32081932
Peru Peru
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
32081929
Spain Spain
15498
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
32081972
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
482178323
Ukraine Ukraine
64
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
482178334
United States United States
482178336
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
107752
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Australia Australia
1
Brazil Brazil
1
Egypt Egypt
89
France France
482178329
Germany Germany
32081957
India India
482178340
Iran Iran
804818
Iraq Iraq
32081954
Jordan Jordan
5353
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
15483
South Africa South Africa
3610605
Spain Spain
1
Turkey Turkey
5359
Ukraine Ukraine
64
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
32081959
United States United States
482178325
Unknown Country Unknown Country
32081961
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_environmental_management.pdf 479 kB Adobe PDF 1579304607

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.