Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86020
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Environmental management and social marketing: a bibliometric analysis
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Aleksandrov, Vadym Trofymovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0001-5213-1676
Keywords здорова поведінка
здоровое поведение
healthy behavior
промоція здорового способу життя
промоция здорового способа жизни
healthy lifestyle promotion
VOSviewer
SciMAT
цитування
цитирование
citation
Type Conference Papers
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86020
Publisher
License Copyright not evaluated
Citation Letunovska N., Lyuolyov O., Pimonenko T., Aleksandrov V. (2021). Environmental management and social marketing: a bibliometric analysis. E3S Web of Conferences 234, ICIES 2020. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202123400008.
Abstract Основною метою дослідження є аналіз динаміки публікаційної активності в сфері екологічного менеджменту та соціального маркетингу в їх взаємозв’язку. Автори проаналізували оригінальні ключові слова у сфері екологічного менеджменту та соціального маркетингу. Вони провели аналіз робіт у наукометричній базі даних Scopus з подальшим використанням вбудованої в базу даних аналітики, а також сучасного програмного забезпечення для бібліометричного аналізу VOSviewer та SciMAT. Це дослідження включало багато робіт, опублікованих сімома мовами в галузі економіки та екології (також з урахуванням робіт з міждисциплінарної категорії для більш повного включення всіх можливих робіт). Аналіз виявив популярність використання цих категорій серед авторів із різних країн, які проводили дослідження впродовж багатьох років. Виокремлено шість кластерів співпраці країн. Перелічено журнали з найбільш масовими цитуваннями аналізованих категорій. Спостерігається стабільна динаміка кількості досліджень у цих категоріях у підперіод 2011-2016 рр. Проте тенденції до 2020 року показують, що популярність досліджень, а головне, їхня актуальність залишаться на піку в наступні роки.
Основная цель исследования - проанализировать структуру и динамику научных публикаций в области экологического менеджмента и социального маркетинга в их взаимосвязи. Авторы проанализировали оригинальные ключевые слова в области экологического менеджмента и социального маркетинга. Был проведен анализ работ в наукометрической базе данных Scopus с последующим использованием аналитики, встроенной в базу данных, а также современного программного обеспечения для библиометрического анализа VOSviewer и SciMAT. Это исследование включало множество статей, опубликованных на семи языках в области экономики и экологии (также с учетом работ из междисциплинарной категории, чтобы более полно включить все возможные статьи). Анализ выявил популярность использования этих категорий у авторов из разных стран, проводивших исследования на протяжении многих лет. Перечислены шесть кластеров коллаборации стран. Перечислены журналы с наиболее массовым цитированием анализируемых категорий. Наблюдается стабильная динамика количества исследований по данным категориям в подпериоде 2011-2016 гг. Однако тенденции до 2020 года показывают, что популярность исследований, а главное, их актуальность в последующие годы останутся на пике. Исследование может стать основой для дальнейших исследований в области использования принципов маркетинга для углубления теории экологического менеджмента.
The primary purpose of this study is to analyze the structure and dynamics of scientific publications in the field of environmental management and social marketing in their relationship. The authors analyzed the original keywords in the field of environmental management and social marketing. They carried out the analysis of works in the Scopus scientometric database with the subsequent use of the analytics built in the database, as well as modern software for bibliometric analysis VOSviewer and SciMAT. This study included many papers published in seven languages in the field of economics and ecology (also taking into account works from the interdisciplinary category to more fully include all possible papers). Library analysis has revealed the popularity of the use of these categories with authors from different countries with research over the years. Listed six clusters of a collaboration of countries by co-authorship. The journals with the most massive citations of the analyzed categories are listed. There is a stable dynamics of the number of studies in these categories in the subperiod 2011-2016. However, current trends until 2020 show that the popularity of research, and most importantly, their relevance will remain at the peak in subsequent years. The study may be the basis for further research in the use of marketing principles to deepen the theory of environmental management.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
27383721
Austria Austria
32081956
Bahrain Bahrain
1
Brazil Brazil
68772493
Brunei Brunei
1
Canada Canada
1122179573
Chile Chile
1
China China
92101
Colombia Colombia
1
Croatia Croatia
138537
Czechia Czechia
-2146108894
Ecuador Ecuador
-554489861
Egypt Egypt
680154492
Estonia Estonia
1
Ethiopia Ethiopia
2749518
France France
909536553
Georgia Georgia
33946
Germany Germany
100426
Ghana Ghana
27383726
Greece Greece
-897367797
India India
-897367799
Indonesia Indonesia
-897367800
Iran Iran
-897367823
Iraq Iraq
79
Ireland Ireland
2749519
Israel Israel
1
Italy Italy
215647
Jamaica Jamaica
1
Japan Japan
106716
Jordan Jordan
-554489838
Kenya Kenya
27383731
Latvia Latvia
1
Liberia Liberia
1
Lithuania Lithuania
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
1259303134
Mexico Mexico
-554489847
Moldova Moldova
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
57292
New Zealand New Zealand
104678
Nigeria Nigeria
191890
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
73988
Peru Peru
168779
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1122179569
Portugal Portugal
27383729
Romania Romania
22520
Singapore Singapore
-1845133519
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
27383732
South Korea South Korea
1
Spain Spain
138407
Sri Lanka Sri Lanka
203438
Sweden Sweden
-897367841
Taiwan Taiwan
-1517786577
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
201382
Tunisia Tunisia
1581937108
Turkey Turkey
-897367806
Ukraine Ukraine
-343065440
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-554489832
United States United States
-1845133518
Unknown Country Unknown Country
-897367833
Vietnam Vietnam
69718
Zimbabwe Zimbabwe
151006

Downloads

Algeria Algeria
106725
Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
1
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
-2146108893
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
992340566
Estonia Estonia
1
Ethiopia Ethiopia
93409
France France
-554489831
Germany Germany
-554489858
Ghana Ghana
137208
Greece Greece
1
India India
-897367812
Indonesia Indonesia
-1517786576
Iran Iran
-897367822
Iraq Iraq
212750
Ireland Ireland
2749520
Japan Japan
144653
Jordan Jordan
5353
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
57458
Malaysia Malaysia
1259303137
Mexico Mexico
1
Montenegro Montenegro
1
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
117638
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1405040400
Peru Peru
553744387
Philippines Philippines
-897367835
Poland Poland
1122179570
Portugal Portugal
15483
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
27383733
Spain Spain
52937
Sweden Sweden
-897367840
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
218344
Ukraine Ukraine
-343065439
United Arab Emirates United Arab Emirates
-343065439
United Kingdom United Kingdom
160173
United States United States
-343065440
Unknown Country Unknown Country
137891
Vietnam Vietnam
-554489859
Zimbabwe Zimbabwe
68772487

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_environmental_management.pdf 479 kB Adobe PDF -218091509

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.