Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87925
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The impact of territories transformational processes on marketing communications development: bibliometric analysis
Other Titles Вплив трансформаційних процесів територій на розвиток маркетингових комунікацій: бібліометричний аналіз
Authors Nesterenko, Volodymyr Ivanovych  
Yasnikovski, Adam Marian  
Rosokhata, Anna Serhiivna  
Koroshchenko, V.
Keywords маркетингові комунікації
трансформаційні процеси
бібліометричний аналіз
диджиталізація
transformational processes
marketing communications
bibliometric analysis
digitalization
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87925
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Nesterenko V. I., Jasnikowski А. M., Rosohata А. S., Koroshchenko V. The impact of territories transformational processes on marketing communications development: bibliometric analysis // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 4. С. 264−269. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.4-31
Abstract Робота спрямована на систематизацію наукових знань про трансформаційні процеси розвитку маркетингу. Завданнями роботи є розуміння змісту та особливостей існуючих досліджень щодо трансформаційних процесів, зв’язку з маркетинговими процесами та визначення напрямів досліджень останніх років. На першому етапі були відібрані статті про трансформаційні процеси в базі даних Web of Science. Спочатку було відібрано понад 4000 публікацій за запитом «трансформаційні процеси» в базі даних Web of Science. Були відібрані лише статті, опубліковані англійською мовою з 2017 по 2021 рік включно. Було знайдено 1789 таких статей. Проведено аналіз найбільш цитованих публікацій про трансформаційні процеси. Ієрархічний кластерний аналіз виконано на основі ключових слів. Візуалізація тем наукової літератури здійснювалася за допомогою програми VOSviewer. В результаті кластерного аналізу було визначено 7 кластерів щодо трансформаційних процесів: економічні та соціальні, медичні та освітні перетворення; особливості поведінки; інновації; люди на роботі; зміни керівництва та організації; клімат і робоче місце в колективі; поведінкові фактори, особливості роботи та мотивація. Більшість кластерів стосуються підприємницької діяльності та маркетингової діяльності, зокрема щодо конкурентних переваг, креативності, інновацій, ринкової орієнтації, розробки продукції, обслуговування, малого та середнього бізнесу, корпоративної соціальної відповідальності, орієнтації на клієнта тощо. Результати цього дослідження можуть бути корисними для дослідників і маркетологів-практиків для розробки довгострокових маркетингових програм, орієнтованих на поточні тенденції.
The work aims to systematize scientific knowledge on the transformational processes in marketing development. The objectives of the work are to understand the content and characteristics of existing research on transformational processes, connection with marketing processes, and to identify areas of research in recent years. The articles on transformational processes in the Web of Science database were selected in the first stage. More than 4,000 publications were initially selected for these queries ‘transformational processes’ in the Web of Science database. Only articles published in English from 2017 to 2021 inclusive were left. It was founded 1789 articles. An analysis of the most cited publications on transformation processes was conducted. Hierarchical cluster analysis was performed based on keywords. Visualization of scientific literature topics was carried out with the help of the VOSviewer program. As a result of cluster analysis, 7 clusters were identified on transformation processes: economic and social, health and educational transformations; behavioral features; innovations; people at work; leadership and organization changes; team climate and workplace; behavioral factors, job characteristics, and motivation. Most of the clusters relate to enterprise activities and marketing activities, in particular on competitive advantages, creativity, innovation, market orientation, product development, service, SMEs, corporate social responsibility, customer orientation, and others. The results of this study may be useful to researchers and practicing marketers to develop long-term marketing programs focused on current trends.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

Australia Australia
1
India India
915
Poland Poland
1
South Africa South Africa
270
Ukraine Ukraine
4849
United States United States
7866

Downloads

Poland Poland
1833
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
4848
United States United States
13903

Files

File Size Format Downloads
Nesterenko_marketing_communications.pdf 512,73 kB Adobe PDF 20585

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.