Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87985
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Business process reengineering in companies as a direction of business optimization
Other Titles Реінжиніринг бізнес-процесів в компаніях як напрям оптимізації бізнесу
Authors Taraniuk, Leonid Mykolaiovych  
Kashpur, S.O.
Taraniuk, Karina Viktorivna  
Shakhova, Serafima Viktorivna
Kasian, Olena Oleksandrivna
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1842-7128
http://orcid.org/0000-0003-0785-5186
Keywords реінжиніринг бізнес-процесів
компанії
процедура
підхід
проект
business process reengineering
companies
procedure
approach
project
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87985
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Taraniuk L. M., Kashpur S. O., Taraniuk K. V., Shakhova S. V., Kasian O. O. Business process reengineering in companies as a direction of business optimization // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2022. № 1. С. 107−116. DOI:10.21272/1817-9215.2022.1-12
Abstract Реінжиніринг є важливим інструментом антикризового управління, оскільки спрямований на реструктуризацію (перепроектування, оновлення) бізнес-процесів з метою кардинального, стрибкоподібного покращення діяльності підприємства. У світлі нинішньої нестабільної економічної ситуації у світі менеджмент не може мати іншої основи, крім пошуку та активного використання нових форм, методів, прийомів, напрямків бізнесу, оскільки попередні підходи вже не виправдовують себе. Тому реінжиніринг став однією з найефективніших інновацій в управлінському консалтингу за останні роки. Проведено постановку проблеми, визначено основну мету та завдання дослідження. В даному дослідженні проаналізовано наукові праці різних учених-економістів та наукових шкіл підходу до радикального перепроектування бізнес-процесів реінжинірингу бізнесу. Сформовано поняття бізнес-процес та особливості його ідентифікації. Досліджено етапи проведення реінжинірингу бізнес-процесів компаній. Сформовано фокус-зони в роботі підприємств на які може позитивно впливати реінжиніринг бізнеспроцесів. Визначено основні умови проведення реінжинірингу бізнес-процесів компанії. Відзначено основні процедурні аспекти проведення реінжинірингу бізнес процесів та основні роботи в рамках кожної процедури з подальшою її візіолізацією. Визначено основні структурні елементи змін бізнес-процесів при їх реінжинірингу компанії. Сформовано основні висновки дослідження. Відзначено основні наукові підходи до проведення процесу змін в роботі компаній, фокусуючи увагу на клієнтоорієнтованому управлінні бізнеспроцесами при їх реінжинірингу в роботі підприємств. Проведено аналіз реалізованих рішень реінжинірингу бізнес-процесів та можливостей його подальшої реалізації в компаніях на міжнародному рівні. Досліджено теоретичні положення реінжинірингу бізнес-процесів через основні принципи його проведення. Відзначено основні фокус-зони змін в роботі компаній, до яких запроваджено реінжиніринг бізнес-процесів з описом особливості процесу змін в даних фокус- зонах роботи компаній. Сформовано загальний висновок по даному науковому дослідженню.
Reengineering is an important anti-crisis management tool because it is aimed at restructuring (redesigning, updating) business processes in order to achieve a radical, leaps and bounds improvement of the enterprise’s activities. In light of the current unstable economic situation in the world, management cannot have any other basis than the search for and active use of new forms, methods, techniques, business areas, since the previous approaches no longer justify themselves. Therefore, reengineering has become one of the most effective innovations in management consulting in recent years. The statement of the problem is carried out, the main purpose and tasks of the research are determined. This study analyzes the scientific work of various economists and scientific schools on the approach to radical redesign of business processes (business reengineering). The concept of business process and features of its identification are formed. The stages of reengineering business processes of companies are studied. Focus zones have been formed in the work of enterprises that can be positively affected by business process reengineering. The main conditions for reengineering the company's business processes are determined. The main procedural aspects of business process reengineering and the main work within each procedure with its subsequent visualization are noted. The main structural elements of changes in business processes during their reengineering of the company are determined. The main conclusions of the research are formed. The main scientific approaches to the process of change in the work of companies are noted, focusing on customer-oriented management of business processes in their reengineering in the work of enterprises. The analysis of the implemented solutions of business process reengineering and possibilities of its further realization in the companies at the international level is carried out. Theoretical provisions of business process reengineering through the basic principles of its implementation are studied. The main focus areas of changes in the work of companies, which introduced the reengineering of business processes with a description of the peculiarities of the process of change in these focus areas of companies. The general conclusion on the given scientific research is formed.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
316445865
Canada Canada
316445869
Chile Chile
1
China China
-122354689
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
163031
Ethiopia Ethiopia
1
Germany Germany
-613122910
Gibraltar Gibraltar
1
India India
169396
Indonesia Indonesia
28003
Iran Iran
1409614043
Iraq Iraq
-590174620
Ireland Ireland
248195695
Italy Italy
183522
Kenya Kenya
316445868
Lebanon Lebanon
211827
Lithuania Lithuania
-590174622
Malaysia Malaysia
1651227330
Montenegro Montenegro
1
Mozambique Mozambique
1
Namibia Namibia
1
Nigeria Nigeria
124730
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
183532
Poland Poland
1
Singapore Singapore
-122354691
South Africa South Africa
183510
South Korea South Korea
164
Spain Spain
1651227314
Syria Syria
183519
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1240280186
United Arab Emirates United Arab Emirates
9135238
United Kingdom United Kingdom
316445867
United States United States
1659107441
Unknown Country Unknown Country
1659107431
Yemen Yemen
1

Downloads

Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
1
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
316445870
China China
1659107438
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
186073
Ethiopia Ethiopia
2071778335
France France
439
Germany Germany
1
India India
186189
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1409614046
Iraq Iraq
1340412847
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1651227316
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
2071778339
Mozambique Mozambique
1
Namibia Namibia
189740
Nigeria Nigeria
6963
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1994788520
Qatar Qatar
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
57839
Sri Lanka Sri Lanka
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1497961053
United Kingdom United Kingdom
126383
United States United States
1659107437
Unknown Country Unknown Country
1
Yemen Yemen
1

Files

File Size Format Downloads
Taraniuk_business_process_reengineering.pdf 363,52 kB Adobe PDF -1506894336

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.