Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89718
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Research of Ukrainian Blood Service Market Problems to Ensure Competitiveness
Authors Khomenko, Liliia Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5690-1105
Keywords медичний маркетинг
служба крові
маркетинг
донорство крові
медичний ринок
medical marketing
blood service
marketing
blood donation
medical market
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89718
Publisher НУ "Запорізька політехніка"
License Copyright not evaluated
Citation Khomenko L. M. Research of Ukrainian Blood Service Market Problems to Ensure Competitiveness. // Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 11-12 травня 2022 р. Запоріжжя : НУ "Запорізька політехніка", 2022. C. 189-190.
Abstract Стрімкі зміни ринкової ситуації змушують підприємства шукати шляхи підвищення конкурентоспроможності своєї продукції. Те саме стосується закладів охорони здоров’я, зокрема служби крові. Ідея донорства крові стала важливою темою досліджень у сфері маркетингу, оскільки маркетингові стратегії можуть сприяти підвищенню конкурентоспроможності як окремого центру крові, так і галузі в цілому. Робота спрямована на дослідження проблем ринку ценрів крові та визначення тих, які можна вирішити за допомогою маркетингових інструментів. Служба крові України стикається з багатьма проблемами, кожну з яких можна віднести до однієї з наступних груп: інформаційні, матеріально-технічні, виробничі, безпекові, фінансові, політичні. Водночас за допомогою маркетингових інструментів можна вирішити лише інформаційні та логістичні проблеми.
Rapid changes in the market situation are forcing companies to look for ways to increase the competitiveness of their products. The same applies to health care facilities, blood services in particular. The topic of blood donation has become an important topic of research in the field of marketing, as marketing strategies can help increase the competitiveness of both the individual blood center and the industry as a whole. The work aims to study the problems of the blood service market and identify those that using marketing tools can solve. The Blood Service of Ukraine faces many problems, each of which can be attributed to one of the following groups: information, logistics, production, safety, financial, political. At the same time, using marketing tools can solve only informational and logistical problems.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
1
Austria Austria
18
Indonesia Indonesia
1510070
Ireland Ireland
184
Japan Japan
1
Russia Russia
27
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
195498
United Kingdom United Kingdom
3142
United States United States
3239234
Unknown Country Unknown Country
20222

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
China China
3140
Germany Germany
1071872
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
195496
United States United States
1510069

Files

File Size Format Downloads
Khomenko_marketing.pdf 259.13 kB Adobe PDF 2780581

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.