Mechanism of formation of a stakeholder-oriented management strategy for tourism industry enterprises: theoretical, methodological and practical recommendations
No Thumbnail Available
Date
2023
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Sumy State University
Article
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
У статті викладено теоретичні, методологічні та прикладні засади формування та розвитку стейкхолдерно-орієнто-ваної стратегії управління підприємств туристичної галузі. Розглянуто методологію їх розвитку на основі комплементар-ності у межах стратегічного управління. Сформовано положення концепції формування стейкхолдерно-орієнтованої стра-тегії управління підприємств туристичної галузі та розроблено механізми її імплементації. У статті розкрито особливості функціонування туристичного бізнесу в Україні в умовах війни. Мета дослідження полягає полягають у розробленні теоре-тичних, методологічних і практичних засад формування стейкхолдерно-орієнтованої стратегії управління підприємствами туристичної галузі, комплексному аналізі та обґрунтуванні імперативів та стейкхолдерно-орієнтованої стратегії управ-ління, формуванні комплексу взаємопов’язаних механізмів практичного впровадження її положень у діяльність підприємств з метою набуття та утримання стратегічних конкурентних переваг та отримання синергетичних та мультиплікативних ефектів. Для дослідження зазначеної проблематики використовувалися різні методологічні підходи, в тому числі системний підхід, методи логічного і порівняльного аналізу, а також теоретичні підходи до управління і моделювання соціальних систем і організаційних структур. Визначено стратегічні орієнтирі відновлення та розвитку туризму у повоєнний час. Проаналі-зовано проблеми, з якими довелося зіткнутися підприємствам туристичної сфери під час війни. Обґрунтовано теоретико-методичні та практичні рекомендації щодо побудови механізму формування стейкхолдерно-орієнтованої стратегії управ-ління підприємств туристичної галузі, враховуючи мотиви і потреби учасників та стейкхолдерів підприємства туристичної діяльності. Це дозволяє об’єднати та узгодити інтереси як ініціатора партнерських відносин, так і потенційного учасника, та на цій основі сформулювати консолідовані цілі про доцільність стратегічного партнерства для всіх зацікавлених сто-рін. Теоретико-методичні та практичні рекомендації щодо механізму формування стейкхолдерно-орієнтованої стратегії управління підприємств туристичної галузі можуть знайти застосування у практичній діяльності органів влади на макро- і мезорівнях при розробці варіантів управління взаємодією стейкхолдерів у процесі регулювання прямих інвестицій, програмно-прогнозних і проєктних розробок, стратегій розвитку суб’єктів в галузі туризму.
The article presents the theoretical, methodological and applied principles of developing a management strategy focused on the interests of stakeholders for enterprises in the tourism industry. In addition, the paper highlights the unique features of the tourism business in Ukraine in wartime. The main purpose of this study is to lay down the theoretical, methodological and practical founda-tions for the formation of a stakeholder-oriented management strategy for tourism industry entities. To examine these issues, a number of methodological approaches were used, including a systematic approach, methods of comparative and logical analysis, as well as theoretical models of management of organisational structures and social systems. This research identifies strategic guidelines for the restoration and development of tourism in the post-war period, and explores the challenges faced by tourism firms during the conflict.
The article presents the theoretical, methodological and applied principles of developing a management strategy focused on the interests of stakeholders for enterprises in the tourism industry. In addition, the paper highlights the unique features of the tourism business in Ukraine in wartime. The main purpose of this study is to lay down the theoretical, methodological and practical founda-tions for the formation of a stakeholder-oriented management strategy for tourism industry entities. To examine these issues, a number of methodological approaches were used, including a systematic approach, methods of comparative and logical analysis, as well as theoretical models of management of organisational structures and social systems. This research identifies strategic guidelines for the restoration and development of tourism in the post-war period, and explores the challenges faced by tourism firms during the conflict.
Keywords
туристична галузь, стратегія управління, суб’єкти туристичного бізнесу, стейкхолдер, економічна нестабільність, tourism industry, management strategy, tourism business entities, stakeholder, economic instability
Citation
Roik, O., & Mykhailyshyn, V. (2023). MECHANISM OF FORMATION OF A STAKEHOLDER-ORIENTED MANAGEMENT STRATEGY FOR TOURISM INDUSTRY ENTERPRISES: THEORETICAL, METHODOLOGICAL AND PRACTICAL RECOMMENDATIONS. Mechanism of an Economic Regulation, (4(102), 41-46. https://doi.org/10.32782/mer.2023.102.07