The role of marketing in the development of international business

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sumy State University
Bachelor’s paper

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

292 - Міжнародні економічні відноси

Date of Presentation

June 2024

Abstract

By entering the international market, a company can receive enormous privileges. By promoting its product or service beyond the borders of its country, a company receives more potential customers and, accordingly, more profit. But with this comes risks. To be successful in international markets, a company must choose the right strategy. And having overcome many difficulties, a company can become successful and popularize its brand and improve its image. The purpose of the bachelor's thesis is determined the main aspects and characteristics of marketing in the development of international business. The object of the research is the process of development international business of Ukraine and the directions of its implementation. The subject of the research is the main theoretical and practical aspects of international business and the marketing tools in different regions of the world.
Вийшовши на міжнародний ринок, компанія може отримати колосальний прибуток привілеї. Просуючи свій продукт або послугу за межами своєї країни, а компанія отримує більше потенційних клієнтів і, відповідно, більший прибуток. але з цим виникають ризики. Щоб досягти успіху на міжнародних ринках, компанія повинна вибрати правильну стратегію. І подолавши багато труднощів, компанія може стати успішним і популяризувати свій бренд і покращити свій імідж. Метою бакалаврської роботи визначено основні аспекти та особливості маркетингу в розвитку міжнародного бізнесу. Об’єктом дослідження є процес розвитку міжнар бізнесу України та напрямки його реалізації. Предметом дослідження є основні теоретичні та практичні аспекти міжнародний бізнес та інструменти маркетингу в різних регіонах світу.

Keywords

міжнародні ринки, international markets, маркетинг, marketing, міжнародний маркетинг, international marketing, міжнародний бізнес, international business, маркетингові стратегії, marketing strategies, міжнародна маркетингова діяльність, international marketing activity

Citation

Lapshyna M. Y. The role of marketing in the development of international business : bachelor's qualification work : specialty 292 - international economic relations / research advisor M. D. Domashenko. Sumy : Sumy State University, 2024. 50 p.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By