Collection of assignments for practical lessons on the disciplines "Foreign language", "Foreign language of professional direction"

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sumy State University
Working paper

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

Date of Presentation

Abstract

Збірник навчально-методичних завдань до практичних занять з іноземної мови (англійська) для студентів спеціальностей з вивчення історії та археології покликана допомогти студентам вищих навчальних закладів установ для вдосконалення своїх мовних і лексико-граматичних навичок. Збірник містить завдання для підвищення рівня сформованості іншомовної компетенції в читанні та встановлення рівня лексико-граматичних компетенцій. Його використання сприятиме підвищення рівня володіння іноземною мовою раніше досягнутого та до формування навичок виконання відповідних завдання з галузі історії та археології.
The collection of educational and methodological assignments for practical classes in foreign language (English) for Students Majoring in History and Archeology, aims to help students of higher education institutions to improve their language and lexical-grammatical skills. The collection contains tasks for improving the level of formation of foreign language competence in reading and establishing the level of lexical and grammatical competences. Its use will contribute to increasing the level of foreign language competence previously achieved and to the formation of skills for performing the relevant tasks in the field of History and Archeology.

Keywords

іноземна мова, англійська мова, історія, археологія, foreign language, English language, history, archeology

Citation

Levenok I. S. Collection of assignments for practical lessons on the disciplines "Foreign language", "Foreign language of professional direction" : for stud. of spec. : 014 "Secondary Education (History)", 032 "History and Archeology" of full-time course of studies. Sumy : Sumy State University, 2024. 50 p.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By