Систематизація бізнес-процесів у ланцюгу комерціалізації інновацій
No Thumbnail Available
Date
2024
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Theses
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
У роботі виокремлено та описано основні бізнес-процеси у ланцюгу комерціалізації інновацій (вивчення ринку і споживачів, розроблення продукції чи послуг, пробний маркетинг, НДДКР, планування, виробництво, маркетинг та управління комунікаціями, управління людськими ресурсами). Проведено систематизацію бізнес-процесів в розрізі класифікаційних ознак: за формуванням результату, за характером продукту, за причетністю до підприємства, залежно від напряму діяльності, за ступенем впливу на успіх організації, за ступенем зв’язаності окремих частин, за часом, за сутністю, за основними складовими збалансованої системи показників.
It was selected and describes the main business processes in the innovation commercialization chain (market and consumer research, product or service development, trial marketing, R&D, planning, production, marketing, communications management, and human resources management). It was carried out the business processes systematization by classification features: the result formation, the product nature, the enterprise involvement, the activity direction, the influence level on the organization, the connection degree of individual parts, time, the essence, the main components of a balanced indicators system.
It was selected and describes the main business processes in the innovation commercialization chain (market and consumer research, product or service development, trial marketing, R&D, planning, production, marketing, communications management, and human resources management). It was carried out the business processes systematization by classification features: the result formation, the product nature, the enterprise involvement, the activity direction, the influence level on the organization, the connection degree of individual parts, time, the essence, the main components of a balanced indicators system.
Keywords
комерціалізація інновацій, ланцюг комерціалізації інновацій, бізнес-процеси, маркетинг, виробниче підприємство, innovations commercialization, innovations commercialization chain, business processes, marketing, production enterprise
Citation
Хоменко Л. М. Систематизація бізнес-процесів у ланцюгу комерціалізації інновацій // Сучасні технології комерційної діяльності і логістики : тези доповідей IV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, м. Київ, 1 листопада 2024 р. Київ : Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024. C. 298-300.